کد خبر: ۴۶۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

خبرگزاری تسنیم: معصومه ابتکار در دیدار با آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی بابیان اینکه دولت زمانی  امور کشور را بر عهده گرفت که با مشکلات زیادی روبه‌رو بود اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین این مشکلات مسائل زیست‌محیطی بود.

وی با اشاره به وضعیت دردناک دریاچه ارومیه گفت:  نسبت به سال 92 از وضعیت بهتری برخوردار هستیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور ادامه داد: دریاچه نمک و حوض سلطان در قم و تالاب هورالعظیم در خوزستان نیز از وضعیت مشابهی برخوردار هستند که با اقدامات خوبی که در بهبود شرایط آن‌ها انجام‌شده است، نسبت به 4 سال قبل وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند.

ابتکار بابیان اینکه طبیعت متعلق به آیندگان نیز است، خاطرنشان کرد:متأسفانه برخی رفتارهای نادرست مردم نیز سبب  تشدید این وضعیت ناخوشایند شده است.

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور گفت: با بهره‌برداری نادرست از منابع و مواهب الهی ممکن است این نعمت‌های الهی تبدیل به بلا شوند،که نمونه آن بحران ریزگردها و آلودگی شدید هوا است.

وی با بیان اینکه باید الگوی مصرف در کشور اصلاح شود، تصریح کرد: بیشترین مقدار هدر رفتن منابع  را در بخش کشاورزی، انرژی  و مواد غذایی شاهد هستیم.

ابتکار با تجلیل از مقام مرجعیت، عنوان کرد:بزرگ‌ترین خواسته ما از مراجع معظم، ترویج و تبلیغ الگوی صحیح مصرف در بین مردم است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"