کد خبر: ۴۵۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵

خبرگزاری تسنیم: برخی سران حزب اسلامی گلبدین حکمتیار می‌گویند که قرار است حکمتیار در هفته‌های آینده وارد کابل شود.

اعضای ارشد این حزب می‌گویند ورود رهبر این حزب به کابل به ماه‌های آینده کشیده نخواهد شد و قرار است در همین هفته‌های آینده در کابل حضور یابد.

«امین کریم» سخنگوی حزب اسلامی حکمتیار در حالی که از بردن نام فرد یا گروهی خاص امتناع ورزیده اما می‌گوید که برخی از رقبای حکمتیار و کشورهای منطقه تلاش دارند در این زمینه کارشکنی کنند.

فرزند ارشد حکمتیار پس از توافق حکومت وحدت ملی با این حزب گفته بود پدرش تنها در صورت حذف نامش از فهرست سیاه سازمان ملل متحد بر اساس توافق حکومت وحدت ملی به کابل خواهد آمد.

اما اخیرا گزارش‌هایی مطرح شد مبنی بر این‌که روسیه می‌خواهد روند حذف نام گلبدین حکمتیار از فهرست سیاه سازمان ملل متحد را برهم بزند.

به دنبال این مسئله و در واکنش به آن، حزب اسلامی اعلام کرد که گلبدین حکمتیار در صورت حذف‌نشدن نامش از فهرست سیاه سازمان ملل نیز به کابل بازخواهد گشت.

موضوع حذب نام حکمتیار یکی از موادی‌ست که میان حزب اسلامی و حکومت وحدت ملی افغانستان روی آن توافق شده و حکومت افغانستان نیز آن را با سازمان ملل مطرح کرده‌ است.

از سویی، با آن‌که گمانه زنی‌هایی در مورد محل زندگی کنونی گلبدین حکمتیار وجود دارد و بیشتر بر این باورند که او در پاکستان حضور دارد، هنوز از محل زندگی آدرس دقیقی وجود ندارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"