کد خبر: ۴۵۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۹ دی ۱۳۹۵
گام اول پژو برای همکاری با قطعه سازان برداشته شد
به گزارش خبر خودرو، در حالی ایران خودرو و پژو قرار است اواخر امسال اولین محصول مشترکشان را روانه بازار ایران کنند که تا همین چند روز اخیر پژو همچنان در حال استعلام وضعیت واحدهای قطعه سازی کشور برای آغاز تولیدات مشترک بود به طوری که این روند موجب نگرانی برخی از قطعه سازان از عدم همکاری روشن در این زمینه شده بود ...

امضاء چند پیش قرارداد با قطعه سازان داخلی

به گزارش خبر خودرو، در حالی ایران خودرو و پژو قرار است اواخر امسال اولین محصول مشترکشان را روانه بازار ایران کنند که تا همین چند روز اخیر پژو همچنان در حال استعلام وضعیت واحدهای قطعه سازی کشور برای آغاز تولیدات مشترک بود به طوری که این روند موجب نگرانی برخی از قطعه سازان از عدم همکاری روشن در این زمینه شده بود حال به گفته دبیر انجمن قطعه سازان چند پیش قرارداد با قطعه سازان داخلی به امضاء رسیده است .

دبیر انجمن قطعه سازان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، در جریان همکاری پژو با قطعه سازان ، از امضاء چند پیش قرارداد با قطعه سازان داخلی خبر داد و گفت : طی روزهای اخیر و در جریان انتخاب قطعه سازان داخلی برای آغاز تولیدات مشترک ، چند پیش قرارداد بین پژو و قطعه سازان به امضاء رسیده است .

مازیار بیگلو افزود : خوشبختانه مذاکرات برای تولید قطعاتی که در فاز خودکفایی قرار دارند روند خوبی دارد.

وی تصریح کرد : البته در این جریان بنا نداریم تا فشاری را برای تسریع در کار وارد نماییم تا از کیفیت همکاری ها کاسته شود.

وی همچنین در خصوص تعداد این پیش قراردادها گفت : جزییات این قرارداد و اینکه با چه تعداد از قطعه سازان و در چه قطعاتی این پیش قراردادها به امضاء رسیده را باید شرکت ایکاپ اعلام نماید.

آخرین آمارها از میزان کل مطالبات قطعه سازان از خودروسازان

وی در ادامه به موضوع مطالبات قطعه سازان و آمار دقیق میزان مطالبات قطعه سازان از خودروسازان اشاره کرد و اظهار داشت : در حال حاضر میزان کل مطالبات قطعه سازان از خودروسازان 4500 میلیارد تومان که البته کل این رقم ، تنها مطالبات معوقه قطعه سازان را شامل نمی شود.

دبیر انجمن قطعه سازان تصریح کرد : درصدی بسیار کمی از این رقم مطالبات معوقه قطعه سازان و بخش زیادی از آن شامل مطالباتی است که تاکنون سررسید آن نشده است.

بیگلو ضمن اشاره به جلسه اخیر هیات مدیره انجمن قطعه سازان با مدیران دو خودروساز بزرگ کشور تصریح کرد : بر اساس تعهدات اخیر مدیران شرکتهای خودروساز ، تا پایان امسال بیشتر مطالبات معوقه قطعه سازان پرداخت خواهد شد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"