کد خبر: ۴۴۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، 2000 دستگاه اتوبوس شرکت اتوبوسرانی استاندارد یورو 2 و یورو 3 دارد و همه این اتوبوسها در انتظار نصب فیلتر جذب کننده دود است.

2000 دستگاه اتوبوس در انتظار نصب فیلتر جذب کننده دوده

به گزارش خبرخودرو، 2000 دستگاه اتوبوس شرکت اتوبوسرانی استاندارد یورو 2 و یورو 3 دارد و همه این اتوبوسها در انتظار نصب فیلتر جذب کننده دود است.

پیمان سنندجی مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران گفت: در شهر تهران 6 هزار و 200 دستگاه اتوبوس تردد می کند که 50 درصد این اتوبوس ها دیزلی و 50 درصد گازسوز هستند .

 وی افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران هر 6 ماه یکبار باید خودروها تست معاینه فنی شوند تا پس از دریافت برگه معاینه فنی مجوز فعالیت در خطوط را کنند .  

وی گفت: بیشترین مشکل در حوزه معاینه فنی اتوبوسها به ترتیب ترمز ، لاستیک ، چراغ ترمز ، چراغ جلو ، شیشه ، کمک فنر و دودزایی است.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران افزود: با توجه به اینکه دودزا بودن در معاینه فنی رتبه 7 را در مشکلات اتوبوس ها دارد بنابراین این شرایط نشان می دهد که در این زمینه خوب کار شده است اما نکته ای که نباید از آن غافل شویم این است که اتوبوسهای ما استاندارد یورو 2 و یورو 3 دارند .

 وی گفت: با توجه به نوع سوخت و همچنین پایین بودن استاندارد، وقتی اتوبوس در ایستگاهها  متوقف می شود برای شروع حرکت فشار به موتور باعث می شود تا اتوبوس دود کند .

سنندجی با بیان اینکه با نصب فیلتر DPF بر روی اتوبوس ها این مشکل حل خواهد شد گفت: تا پایان آبان  50 دستگاه اتوبوس مجهز به فیلتر جذب دوده خواهد شد اما با توجه به اینکه فن اوری ساخت فیلتر بایستی وارد کشور شود بخش خصوصی در این زمینه متعهد شده  و در حال وارد کردن این فن اوری به کشور هستیم .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"