کد خبر: ۳۹۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۵
وب سایت موبنا: یک امتیاز دومگی نسبت به یک حیوان خانگی واقعی توانایی صحبت کردن به زبان های انگلیسی و چینی است و کاربر می تواند بین صداهای مرد یا زن یکی را انتخاب کند.
 
ربات ها حیوان خانگی می شوند
 
آموزش حقه ای جدید به یک سگ پیر احتمالا ممکن نیست اما شما می توانید به یک حیوان خانگی رباتیک مهارت هایی جالب توجه را آموزش دهید. «دومگی» یک حیوان خانگی رباتیک مجهز به هوش مصنوعی است که چهره شما را تشخیص می دهد. این ربات توسط شرکت چینی روبو (Roobo) معرفی شده و از پاییز امسال با قیمتی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار در وب سایت ایندی‌گوگو عرضه خواهد شد.
 
دومگی از فناوری هوش مصنوعی اختصاصی روبو استفاده می کند و یک دوربین ۵K در قسمت صورت نمایشگر لمسی آن برای شناسایی کاربر، اعضای خانواده و دوستان وی بکار گرفته شده است. کاربر می تواند به دومگی دستور دهد تا وی را دنبال کند یا از طریق فرامین صوتی به گشت‌زنی بپردازد.
 
این حیوان خانگی رباتیک می تواند به عنوان یک سگ نگهبان نیز انجام وظیفه کند. هنگامی که دومگی فردی ناشناس را می بیند اقدام به عکسبرداری یا فیلمبرداری از وی کرده و به اپلیکیشن اختصاصی خود روی گوشی هوشمند کاربر ارسال می کند. از آنجایی که این ربات سیستم عامل اندروید را اجرا می کند قابلیت های دیگری مانند کمک به چگونگی یافتن مسیر از طریق سرویس گوگل مپس را نیز دارد.
 
ربات ها حیوان خانگی می شوند
 
دومگی نسبت به جایی از بدن خود که کاربر لمس می کند واکنش نشان می دهد. اگر قرار بود دو ربات وال-ئی و ایو در انیمیشن وال-ئی صاحب فرزند شوند، دومگی با چشمانی بزرگ، سری با قابلیت حرکت و طراحی سفید رنگ منحنی خود می تواند بهترین گزینه برای تصور ظاهر بچه آنها باشد.
 
یک امتیاز دومگی نسبت به یک حیوان خانگی واقعی توانایی صحبت کردن به زبان های انگلیسی و چینی است و کاربر می تواند بین صداهای مرد یا زن یکی را انتخاب کند. این در شرایطی است که شرکت روبو قصد دارد در بروزرسانی های آینده پشتیبانی از صحبت به ۱۰ زبان را به دومگی اضافه کند.
 
دومگی با یک بار شارژ کامل باتری خود می تواند ۴ تا ۶ ساعت فعال باشد و هنگامی که شارژ باتری آن رو به اتمام است به صورت خودکار به داک شارژ خود باز می گردد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"