کد خبر: ۳۹۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵

 عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در جلسه شورای مدیران سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص واکنش برخی رسانه‌ها در خصوص اعتراض دانش‌آموزان به سؤالات امتحانات نهایی کشوری، اظهار داشت: طراحی سؤالات امتحانات نهایی کشوری دارای اهداف خاص آموزشی است و در این طراحی باید به سطوح مختلف آموزشی و حیطه‌های آن توجه لازم مبذول شود؛ بر این اساس طراحان با توجه به سابقه تدریس و طراحی سؤالات کشوری، اقدام به تهیه سؤالات امتحانات نهایی می‌کنند.

وی افزود: سؤالات این دوره نیز هم سطح سؤالات امتحانی دوره‌های قبل بوده و از آسان شروع شده است؛ ضمن اینکه دارای ضرایب دشواری مختلف «آسان، متوسط و دشوار» است. 

عمادی با بیان اینکه صلاحیت علمی و حرفه‌ای طراحان سؤالات امتحانات نهایی کشوری مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: طراحان سؤال امتحان نهایی از بین مدارس مختلف انتخاب می‌شوند؛ با توجه به سنوات متمادی تدریس و آشنایی به شیوه‌های آن و به صورت تیمی، به طراحی سئوالات از محتوای کتاب‌های درسی اقدام می‌کنند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: طراح سؤالات الزاماً باید تدریس آن درس را در سال جاری برعهده داشته و با در نظر گرفتن بارم بندی ارسالی دفتر تألیف، متن کتاب درسی و شیوه‌نامه طراحی سئوالات، اقدام به طراحی سئوالات کند.

وی در خصوص اعتراض برخی دانش‌آموزان به دو درس ریاضی و شیمی، خاطرنشان کرد: هیچ سؤالی از این دو درس و نیز بقیه دروس، خارج از چارچوب کتاب درسی طراحی نشده است و در بازدیدهای به عمل آمده از حوزه های تصحیح، اکثر دبیران مصحح اوراق امتحانات نهایی از سؤالات اظهار رضایت کرده‌اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"