کد خبر: ۳۷۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر استان اصفهان تصریح کرد: همیشه به عنوان عضوی از شورای شهر از سازمان محیط زیست و استاندارد تقاضا نمودم که در بحث ارائه و تحویل بنزین یورو4 به شهر اصفهان سماجت نمایند. نه تنها بنزین بلکه سوخت های دیزلی نیز به علت تقاضای بسیار نیازمند توجه و بررسی می باشد.

توزیع بنزین یورو 4 در اصفهان صحت ندارد

به گزارش خبرخودرو، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر استان اصفهان تصریح کرد: همیشه به عنوان عضوی از شورای شهر از سازمان محیط زیست و استاندارد تقاضا نمودم که در بحث ارائه و تحویل بنزین یورو4 به شهر اصفهان سماجت نمایند. نه تنها بنزین بلکه سوخت های دیزلی نیز به علت تقاضای بسیار نیازمند توجه و بررسی می باشد .

شیران در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود: تقاضای ما از سازمان محیط زیست و استاندارد این است که در جهت افزایش کیفیت سوخت تلاش نمایند و با توجه به اینکه اصفهان تولید کننده بنزین یورو4  می باشد این انتظار می رود که این نوع سوخت در شهر اصفهان نیز ارائه گردد و مسئولین بر این موضوع پافشاری نمایند که این امر اجرایی گردد.

وی خاطرنشان کرد: البته گفته می شود که بنزین ارائه شده در اصفهان از نوع بنزین یورو4 می باشد ولی صحت و سقم این موضوع مشخص نیست.

دومین شهر آلوده در کشور

غلامرضا شیران با اشاره به بحث آلودگی هوا گفت: اصفهان دومین شهر آلوده بعد از پایتخت است. با ذرات ریز معلق فراوان و گرد و غباری که دلیل ایجاد آنها مشخص نیست و متأسفانه به دلیل عدم امکانات، اطلاعات و دیتای فنی نمی توان علت این آلودگی را مشخص نمود.

وی در ادامه افزود: آسمان شهر تیره است و این موضوع باعث نگرانی مردم و به خصوص مسئولین شده و متأسفانه کار پژوهشی علمی دقیق روی این موضوع صورت نگرفته است ولی این موضوع بدیهیست که 70درصد آلایندگی ها خودرویی و صنعتی هستند.

شیران اظهار داشت: مراقبت ها توسط ارگان ها باید جدی و مداوم باشد و پلیس باید ابلاغیه هایی را صادر نماید که نه فقط با خودروهای دودزا بلکه هر خودرویی که تخلف می کند و این تخلفات منجر به افزایش ترافیک و تصادفات می گردد برخورد نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم در آینده پایش دقیق تری صورت گیرد که سوخت دیزلی و فسیلی، پاک و زیست محیطی و برابر با استانداردهای روز دنیا باشد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"