کد خبر: ۳۶۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۱۴ دی ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، موتور اتوبوسهاي فعلي قابليت مصرف سوخت استاندارد را ندارد.

موتور اتوبوس ها قابليت مصرف سوخت استاندارد ندارد

به گزارش خبرخودرو، موتور اتوبوس هاي فعلي قابليت مصرف سوخت استاندارد را ندارد.

سعيد مداح مروج ، با تاکيد بر اين که ظرفيت هواي شهر تهران به لحاظ جابه جايي مواد آلاينده محدود است، افزود: با توجه به حجم خودروهاي موجود در اين شهر اگر بنزينهاي با استانداردهاي يورو 5 هم توزيع شود آلودگي هوا کم نخواهد شد.

معاون مدير هماهنگي و نظارت بر توليد شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران با بيان اين که تاکنون بيش از 5 ميليارد دلار براي اجراي طرح هاي بهبود کيفيت محصولات نفتي در پالايشگاههاي نفت کشور هزينه شده است، گفت: واحدهاي بهبود کيفيت در پالايشگاههاي لاوان و بندرعباس به ترتيب اواخر امسال و نيمه نخست سال آينده وارد مدار مي شود.

مروج گفت: هم اکنون سوخت خودروهاي کشور يکي از دهها دليل آلودگي هوا به شمار مي آيد، به عنوان مثال چطور مي شود که با وجود عرضه گازوئيل يورو چهار در کشور همچنان اتوبوسهاي درون شهري دود زا هستند.

وي افزود: به عبارتي موتور اتوبوسهاي فعلي قابليت مصرف سوخت استاندارد را ندارد لذا باوجود عرضه سوخت پاک، همچنان بسياري از اتوبوسهاي درون شهري دودزا و آلاينده هوا است.

معاون مدير هماهنگي و نظارت بر توليد شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران گفت: هم اکنون اين آمادگي در شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي وجود دارد که از هر جايگاهي در سطح شهر تهران نمونه برداري و براي آزمايشگاههاي داخلي و خارجي جهت تاييد کيفيت فرستاده شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"