کد خبر: ۳۴۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ گفت : باید تعرفه واردات لنت ترمز همسو با تعرفه واردات خودرو ، واقعی شود.

نرخ تعرفه واردات لنت ترمز واقعی شود

به گزارش خبر خودرو، رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ گفت : باید تعرفه واردات لنت ترمز همسو با تعرفه واردات خودرو ، واقعی شود.

حسین لاجوردی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با توجه به تشدید رکود در بازار لنت ترمز ، به راهکارهای پیشنهادی در این راستا پرداخت و گفت : در صورتی که پیشنهاداتی که به وزارت صنعت و معدن ارائه شده اجرایی شود صنعت لنت ترمز از رکود خارج خواهد شد.

وی در ادامه به پیشنهاد انجمن لنت ترمز به وزارت صنعت و معدن در خصوص نرخ تعرفه در این صنعت اشاره کرد و افزود : تعرفه واردات لنت ترمز که هم اکنون بین 4 تا 15 درصد است باید تغییر کند البته وزارت صنعت و معدن طبق مدارکی که ارائه شده این مساله را پذیرفته و پیشنهادانجمن را به وزارت بازرگانی و کمیسیون ماده یک ارجاع داده است امید است این پیشنهاد از سوی معاونت بازرگانی وزارت صنعت و معدن پذیرفته شود .

وی خاطر نشان کرد : البته انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز نیز مخالف واردات نیست بلکه این انجمن با واردات لنت ترمزهای  بی کیفیت و یا کم کیفیت به بازار مخالف است.

وی گفت : به وزارت صنعت و معدن پیشنهاد داده شد تا واردات لنت ترمز در غالب نمایندگی های مجاز صورت گیرد این در حالی است که متاسفانه هر شخصی اقدام به واردات لنت ترمز حتی با برند مشخص در دنیا می نماید اما نسبت به مسئله خدمات پس از فروش این اقلام در مقابل مصرف کنندگان پاسخ گو نیست.

 رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ اظهار داشت : هم اکنون این مساله برای تایر انجام شده است از این رو در صورتی که این اقدام برای لنت ترمز که قطعه ای فوق ایمنی است اجرایی شود صنعت لنت ترمز نجات یافته و از احتمال تعطیلی کارخانجات تولیدی جلوگیری خواهد شد.

لاجوردی افزود : صنعت لنت ترمز از اولویت بالایی به لحاظ ایمنی برخوردار بوده در واقع این قطعه با جان و مال مردم سر و کار دارد بنابراین چنانچه تصمیماتی که برای نظارت و خدمات پس از فروش در صنعت تایر اتخاذ شده در صنعت لنت ترمز نیز در پیش گرفته شود قطعا در جلوگیری از ورود قطعات بی کیفیت موفق خواهیم شد.

وی گفت : البته در جلساتی که با وزارت صنعت و معدن داشته ایم نهایتا این پیشنهاد از سوی آنها پذیرفته شده و هم اکنون در حال بررسی  این پیشنهاد هستند.

وی در ادامه به تاثیر فروش تسهیلاتی خودرو در رونق بازار لنت ترمز پرداخت و اظهار داشت : تا این لحظه فروش تسهیلاتی خودرو تاثیر مثبتی بر بازار لنت ترمز نداشته و همچنان رکود شدید بر بازار حاکم است.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"