کد خبر: ۳۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۴ دی ۱۳۸۶

اركستر ملي شب گذشته اولين اجراي خود را در حالي برگزار كرد كه خبرنگاران با ناراحتي ناشي از بي‌احترامي به آنها نظاره‌گر اجراي آن بودند.

به گزارش خبرنگار موسيقي فارس، اركستر ملي شب گذشته برخلاف اجراهاي قبلي‌اش كه هميشه راس ساعت شروع مي‌شود، به‌دليل دير تمام شدن برنامه قبلي در تالار با نيم ساعت تاخير اجراي خود را آغاز كرد.

بنا بر اين گزارش، در زماني كه اعضاي اركستر در حال نشستن بر جايگاه‌شان براي نواختن بر سازهايشان بودند، تيم خبرنگاران در راهروهاي تالار به دليل عدم هماهنگي تيم اجرايي جشنواره موسيقي فجر ،در حال مذاكره و بحث با مسئولان براي در نظر گرفتن جايگاهي براي آنها براي تهيه گزارش بودند، چرا كه آنها نه جايگاه ويژه را (كه هميشه مسئولين تالار وحدت در اختيار خبرنگاران براي اجراي برنامه‌ها قرار مي‌دادند) در اختيار داشتند و نه رديف 13 و 14 تالار كه در طول برگزاري جشنواره‌ها متعلق به خبرنگاران بود.

در صورتي كه در ديگر تالارها و حتي دوره‌هاي قبلي همه با كارت‌هايي كه از قبل صادر شده بود، مي‌توانستند به راحتي سر جايگاه‌هاي خود بنشينند، اما اين‌بار اين رديف‌ها به افراد ديگري غير از خبرنگار اختصاص يافته بود و همه كارت به دست منتظر بودند تا بالاخره جاهاي خالي تالار (متعلق به افرادي كه بليت خريداري كرده بودند) به خبرنگاران داده شد.

در همين حين، اركستر ملي قطعه بي‌كلام رنگ همايون را نواخت و با تشويق مردم رشيد وطن دوست به صحنه آمد و قطعات آذري قرنفيل، ساري گلين و عزيز وطن را اجرا كرد.انتخاب اين قطعات به خاطر آذري بودن فخرالديني رهبر اركستر انتخاب شده بود كه اركستر با صداي وطن دوست در اين زمينه با تلاش‌هاي فراوان رهبرش همانند اجراهاي قبلي خوش درخشيد.

اركستر بعد از اجراي يك قطعه بي‌كلام به همراه سالار عقيلي قطعات خاطره، شبگرد و دگر چه خواهي را اجرا كردند كه در اين بخش صداي سالار عقيلي خاطره ديگر اجراهاي اركستر را براي مخاطبان زنده كرد.

بعد از استراحت 15 دقيقه‌اي، زماني كه اركستر در حال آمدن به سن بود، برخي افراد كه صندلي‌هايشان توسط خبرنگاران اشغال شده بود به تالار رسيدند و با بلند كردن خبرنگاران، بر جاي خود نشستند!

در ادامه اركستر ملي در بخش دوم قطعه‌ بي‌كلام همايون را نواخت و سپس قطعات شوق بهار، آيريليق، آرياي عسگر از اپراي آريشن مال الان به خوانندگي رشد وطن دوست اجرا و با آمدن سالار عقيلي به صحنه صبوري، رقص صبا، واي از شب من، با شباهنگ اجرا گرديد.

اركستر ملي، با نواختن يك قطعه آذري و اي ايران شب گذشته صحنه تالار وحدت را ترك كرد تا امشب نيز براي كنسرت دوباره خود به صحنه بيايد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"