کد خبر: ۲۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۱۷ آبان ۱۳۸۶
به گزارش خبر خودرو ، ايران خودرو نخستين شركت صنعتي خاورميانه است كه در مورد موتور و قطعات موتوري صاحب استاندارد كارخانه اي شده است .

قطعات موتوري با برند ايران خودرو در بازار جهاني عرضه مي شود

به گزارش خبر خودرو ، ايران خودرو نخستين شركت صنعتي خاورميانه است كه در مورد موتور و قطعات موتوري صاحب استاندارد كارخانه اي شده است .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، منوچهر منطقي مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو با اعلام اين خبر گفت:با تدوين استاندارد كارخانه اي مخصوص ايران خودرو ،تمامي مدارك فني و نقشه ها و استاندارد هاي قطعات موتوري توسط شركت ايپكو صادر شده و در دسترس واحدهاي مربوطه و سازندگان قرار گرفته است .

وي با شاره به اين كه شركت هاي بزرگ خودروسازي مانند بنز ،فولكس واگن و بي ام و داراي استاندارد هاي كارخانه اي خاص خود هستند،گفت:تدوين استاندارد كارخانه اي ايران خودرو براي موتور و قطعات موتوري گامي در جهت توسعه پايدار محسوب مي شود.

منطقي با اشاره به اين كه متخصصان شركت هاي ساپكو و ايپكو و كارخانه موتورسازي ايران خودرو و سازندگان قطعات در تدوين اين استاندارد نقش داشته اند گفت:با تدوين اين استاندارد ،از اين پس سازندگان قطعات موتوري مي توانند محصولات خود را با نشان ايران خودرو در بازار جهاني عرضه كنند.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو افزود:استاندارد كارخانه اي موتورو قطعات موتوري ،در نتيجه دست يابي به دانش فني موتور در فرآيند طراحي موتور ملي ،با تلاش و همت متخصصان ايراني و در تعامل با فرآيندهاي موجود صنعت حاصل شده است .

ياد آور مي شود :فرآيند طراحي و توليد موتور ملي ا زاوايل سال 1383 آغاز شد و در اسفند سال 85 موتور ملي به مرحله پيش توليد رسيد.

اين موتور به صورت پايه گاز سوز طراحي شده و از استاندارد يورو 4 برخوردار است كه از همين رو اهداف چشم انداز 20 ساله را تامين مي كند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"