کد خبر: ۲۸۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۰ دی ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این‌که بنزین پتروشیمی ٢ تا ١٠ درصدبنزن داشته است،گفت: همواره تاکید این سازمان، تولید، واردات و عرضه سوخت منطبق با استانداردهای ملی است و توزیع سوخت یورو ٤ را به طور جدی دنبال می‌کند.

توزیع سوخت یورو ٤ را با جدیت دنبال می‌کنیم

به گزارش خبر خودرو، معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این‌که بنزین پتروشیمی ٢ تا ١٠ درصدبنزن داشته است،گفت: همواره تاکید این سازمان، تولید، واردات و عرضه سوخت منطبق با استانداردهای ملی است و توزیع سوخت یورو ٤ را به طور جدی دنبال می‌کند.

سعید متصدی، معاون سازمان حفاظت محیط زیست، با بیان این‌که توزیع سوخت یورو ٤ به طور جدی در دستور کار دولت قرار گرفته است، گفت: نقش بهبود کیفیت سوخت در بهتر شدن شرایط کیفی هوا و در نتیجه، سلامتی مردم همواره مورد توجه سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی با بیان این‌که در مصوبه هیئت وزیران به پارامترهای اصلی در بهبود کیفیت سوخت در کلانشهرها توجه شده است و اقدامات لازم از طرف سازمانهای ذیربط در حال انجام است، افزود: آنچه که همواره مورد توجه سازمان حفاظت محیط زیست است، نقش بهبود کیفیت سوخت در بهترشدن شرایط کیفی هوا و در نتیجه سلامتی مردم است.

متصدی با اشاره به این‌که  پارامترهای اصلی در سوخت استاندارد یورو ٤ مشخص است و بنزن و آروماتیک دو پارامتر اصلی در این سوخت با تاثیری فوق العاده بر سلامت انسانهاست، تصریح کرد: تامین و توزیع سوخت استاندارد یورو ٤ به طور جدی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این‌که ترکیب بنزین استاندارد یورو ٤ که همواره طبق استاندارد مورد نظر سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: در بنزین یورو ٤ میزان بنزن یک درصد و میزان ترکیبات آروماتیک ٣٥ درصد است، در حالی که در سوخت پتروشیمی بنزن و آروماتیکها بخش اصلی ترکیب بنزین را تشکیل می‌دهند و قطعا میزان آن فراتر ازاستاندارد مورد نظر است.

متصدی افزود: همواره تاکید سازمان حفاظت محیط زیست بر تولید، واردات و عرضه سوخت منطبق با استانداردهای ملی است.

بهبود شرایط کیفی هوا نسبت به سالهای گذشته

وی در ادامه به داده‌های ثبت شده در ایستگاههای سنجش آلودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت: براین اساس تعداد روزهای ناسالم تا ٣٠/٩/٩٣، ٧٧ روز و در مدت مشابه آن در سال ١٣٩٢، ١٠٠ روز و در سال ١٣٩١، ١١١ روز گزارش شده است.

متصدی تصریح کرد: تعداد روزهای ناسالم در سال ٩٣ نسبت به دو سال گذشته تقریبا حدود ٣٠ درصد کاهش یافته است و آمارهای ارائه شده حاکی از بهبود شرایط کیفی هوا نسبت به سالهای گذشته است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: در شرایط کنونی، آلودگی هوا سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته و بخش گسترده‌ای از آن مربوط به کیفیت سوخت است، بنابراین، لازم است بجای موضعگیری و دفاع غیرمنطقی از وضع غلط گذشته و بیان موضوعات غیر کارشناسی با همت مضاعف در جهت ایجاد محیط زیست سالم تلاش کنیم تا برای ایجاد محیط زیست سالم گام بر داشته شود.

وی گفت: در ابتدای طرح تولید بنزین از طریق واحدهای پتروشیمی، سوخت پتروشیمی از نوع پیرولیز بوده که بر اساس اسناد ایمنی صنایع پتروشیمی، این بنزین حاوی بیش از ٥٠درصد بنزن است.

متصدی ادامه داد: مدیر عامل وقت شرکت پتروشیمی ایران با اشاره به روش تولید بنزین پیرولیز، اعلام کرده بود روزانه ١٠ تا ١٥ میلیون لیتر بنزین تولیدی پتروشیمی توزیع می‌شود، بعدها در سالهای بعد از اجرای  این  طرح، بنزین پیرولیز پتروشیمی جای خود را به بنزین ریفورمیت پتروشیمی می‌دهد که این بنزین نیز بین ٢ تا ١٠درصد بنزن داشته است.

واحدهای صنعتی با آلودگی بالا ملزم به استفاده از تجهیزات کنترل آلاینده هستند

معاون سازمان حفاظت محیط زیست بااشاره به مصوبه هیئت وزیران که در آن، ارائه برنامه بازسازی، نوسازی و ارتقای فناوری در صنایع آلوده کلانشهرها تاکید شده است، گفت: وظیفه انجام این مصوبه به وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست محول شده است.

متصدی افزود: بر اساس این مصوبه، واحدهای صنعتی با آلودگی بالا ملزم به استفاده از تجهیزات کنترل آلاینده ظرف مدت ١٢ ماه شده‌اند و در حال حاضر این مصوبه به صورت جدی از طرف سازمان حفاظت محیط زیست و از طریق کارگروه ساماندهی صنایع آلاینده در حال اقدام و پیگیری است.

وی تصریح کرد: همه اقدامات انجام شده برای نوسازی و ارتقای صنایع آلاینده از سوی دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور مورد نظارت و بازرسی ادواری قرار می‌گیرند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: در همه کشورهای دنیا، وزارت محیط زیست یا سازمان محیط زیست تحت نظر دولت فعالیت می‌کنند و نظر به این‌که وظیفه محیط زیست تدوین ضوابط و استانداردهای زیست محیطی است، وظایف آن کاملا با فعالیتها و وظایف قوه قضاییه متفاوت است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"