کد خبر: ۲۷۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۱ - ۲۰ مهر ۱۳۹۳

به گزارش ایسنا، جلسه کارگروه غارشناسی استان با حضور معاون امورعمرانی استاندار اردبیل و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در سالن شهید باهنر استانداری برگزارشد.

دراین جلسه علی آذرنژاد معاون امور عمرانی استاندار بر حفظ وحفاظت وبهره برداری صحیح از غارهای موجود استان تاکید کرد و افزود: به دلیل شرایط منطقه‌ای و وجود غارهای مختلف و پراکندگی آن‌، استان اردبیل یکی از مستعد‌ترین مناطق در این زمینه است‌.

هدف از تشکیل کارگروه غارشناسی استان را مدیریت‌، حفاظت و بهره برداری از ظرفیت غارها و توسعه گردشگری استان عنوان کرد و گفت‌: هیات دولت با محوریت سازمان حفاظت از محیط زیست اقدام به تصویب و ابلاغ آیین نامه‌های اجرایی با هدف حفاظت و استفاده صحیح از ظرفیت غارها کرده و استان اردبیل هم در راستای این سیاست گذاری اقدام به تشکیل کارگروه غارشناسی استان با عضویت دستگاه‌های ذی ربط کرده است .

وی خاطر نشان کرد: شناسایی غارهای جدید، تعیین حریم حفاظت از غارها، حفاظت از غارهای واجد ارزش، پیش بینی اعتبارات موردنیاز از مراجع ذی صلاح ، آموزش و اطلاع رسانی موضوعی و تشویق و ترغیب و حمایت از فعالیت های پژوهشی در حوزه غارهای استان از مهم‌ترین وظایف این کار گروه محسوب می‌شود که بایستی با اعمال نظر ویژه در این خصوص گام‌های موثرتری برداشته شود تا استان اردبیل به یکی از قطب‌های جذب گردشگردر کشور تبدیل شود.

آذرنژاد با اشاره به این که بیشترین غارهای طبیعی استان اردبیل در جنوب استان در منطقه خلخال قرار دارند، افزود: تاکنون ۲۲ غار در استان اردبیل شناسایی شده که مهم‌ترین آنها غار یخگان و هفت گانه در شهرستان خلخال، دورسونخواجه نیر، کلخوران ویند سرعین، غار داشکسن در مشگین شهر است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"