کد خبر: ۲۷۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو انجمن قطعه سازان گفت : در چند ماه گذشته روند پرداخت مطالبات قطعه سازان سرعت گرفته به طوری که در این راستا برخی از شرکتهای خودروساز عملکرد بهتری را در نحوه پرداخت مطالبات داشته اند.

پرداخت مطالبات معوق قطعه سازان از طریق سرمایه های نقد شونده خودروسازان

به گزارش خبر خودرو، عضو انجمن قطعه سازان گفت : در چند ماه گذشته روند پرداخت مطالبات قطعه سازان سرعت گرفته به طوری که در این راستا برخی از شرکتهای خودروساز عملکرد بهتری را در نحوه پرداخت مطالبات داشته اند.

ایرج یزدان بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : مشکلات که یکی دو سال گذشته در پرداخت مطالبات قطعه سازان بوجود آمد به جهت عملکرد نادرست دولت قبل ایجاد شده است  که انتظار می رود دولت تدبیر و امید این موانع را برداشته و مشکلات این صنعت را برطرف نماید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ دولتی حق ندارد وارد اقتصاد بخش خصوصی شود، اظهار داشت : البته هم اکنون صنعت خودرو ایران به شکل واقعی خصوصی محسوب نمی شود چرا که مدیران آن توسط دولت تعیین و سهام این صنعت نیز به برخی بخش های وابسته به دولت واگذار شده است.

وی با توجه به اظهارات وزیر صنعت و معدن در خصوص پرداخت مطالبات قطعه سازان از طریق سرمایه های نقد شونده خودروسازان گفت :  وزیر صنعت و معدن باید در این خصوص به شرکتها دستوردهند چرا که  پشتوانه این صنعت ملک نیست بلکه محصولات متنوع و به روز و بهره وری در شرکتهای خودروساز است که پشتوانه اصلی این صنعت است.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور همچنین به اقدام بانک مرکزی در کاهش سودهای بانکی و تاثیر آن بر بخش تولید پرداخت و خاطر نشان کرد : البته به نظر می رسد که دولت و بانک مرکزی زورش به بانک ها نرسد و همچنان روند گذشته ادامه یابد.

یزدان بخش در ادامه به آمار بالای واردات خودرو اشاره کرد و گفت : برای جلوگیری از واردات خودرو باید خودروسازان داخلی نسبت به تنوع بخشی و ارتقاء کیفیت در این صنعت اقدام کنند البته دولت نیز در این جریان باید با تعیین تعرفه های سنگین از واردات خودرو به کشور جلوگیری نماید و اجازه ندهد که هیچ دستگاه دولتی خودرو وارداتی خریداری کند.

وی با توجه به تولید برخی برندهای چینی توسط خودروسازان داخلی اظهار داشت : باید مسئولان به بیانات اخیر مقام معظم رهبری  در خصوص واردات خودرو توجه بیشتری نموده و به  آنها عمل نمایند البته تاکنون در این راستا حرکت هایی صورت گرفته اما معمولا به گونه ای رفتار می شود که به طور کامل این فرمایشات عملیاتی نمی شود.

وی گفت : در صورتی که بر روند واردات خودرو کنترل و نظارتی صورت نگیرد قطعا در آینده نزدیک تولید داخل ضربه خواهد خورد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"