کد خبر: ۲۶۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، دبیر انجمن قطعه سازان گفت : تا زمانی که خود را مقید به رعایت قانون در کشور ندانیم این مشکلات در صنعت خودرو ایران وجود خواهد داشت .

هشدار دبیر انجمن قطعه سازان نسبت به دخالت هایی که نابودکننده صنعت خودرو است

به گزارش خبر خودرو ، دبیر انجمن قطعه سازان گفت : تا زمانی که خود را مقید به رعایت قانون در کشور ندانیم این مشکلات در صنعت خودرو ایران وجود خواهد داشت .

ساسان قربانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به وجود برنامه ای مدون در صنعت خودرو کشور افزود : خوشبختانه سند راهبردی صنعت خودرو توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت و با مشارکت کارشناسان و انجمن های ذی ربط  تدوین شد ، سندی مهم ، تأثیر گذار و ضروری . بنابراین در چنین شرایطی انتظار می رود که دولت ، مجلس و همه سازمان های مربوطه از این برنامه پشتیبانی نموده و متعهد به اجرا شوند .

وی تصریح کرد : حال که این برنامه تدوین شده چنانچه نقدی بر آن وجود دارد باید هر چه سریعتر اعلام شود تا نسبت به رفع آن اقدام نهایی صورت گیرد و با نظارت درست نیز اجرایی گردد تا سمت و سوی حرکت صنعت خودروسازی کشور مشخص شده و مشکلات کنونی در خصوص قیمت خودرو مطرح نشود چرا که طرح این مسائل نه تنها صنعت خودرو بلکه به دلیل فراگیر بودن صنعت خودرو سایر صنایع کشور را نابود خواهد کرد .

وی در ادامه با انتقاد نسبت به دخالت دستگاهها و بخش های مختلف در موضوع  قیمت خودرو ، اظهار داشت : این دخالت ها می تواند نابودکننده صنعت خودرو کشور باشد در حالی که در هیچ کجای دنیا چنین دخالت هایی که در ایران وجود دارد صورت نمی گیرد .

 وی افزود : همواره به بهانه وجود چتر حمایتی بر سر صنعت خودرو ، این صنعت را سرکوب کرده اند  و بارها این پیشنهاد مطرح شده است که باید ارز مربوط به صنعت خودرو به صورت ارز آزاد محاسبه شود و با ایجاد محیط کاملا رقابتی ، قیمت خودرو نیز توسط شرکتهای خودروسازتعیین گردد ، حتی اگر واردات به صرف کشور است آن را هم انجام دهند ولی با اعتبار ملی یک کشور معامله نشود ، اگر این صنعت را هم نابود کنیم دیگر واقعاً چیزی نداریم !

وی با اشاره به اینکه امروز همه  در حال نظر دادن در خصوص قیمت خودرو هستند گفت : چرا باید در رسانه ای در خصوص افزایش یا کاهش قیمت خودرو نظر خواهی شود هر چند شاید این حرکت در ظاهر ایرادی نداشته باشد اما قطعا طرح این مسائل مهم و نظرهای غیر کارشناسی یک فرد غیر متخصص می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به آن صنعت وارد کند .

این فعال صنعت قطعه سازی کشور تصریح کرد : هر گونه بالا و پایین رفتن قیمت خودرو باید در چارچوب منطق صورت گیرد و نباید در یک رسانه اجازه این نوع اظهار نظرها داده شود چرا باید امروز هر کسی به خود اجازه دهد در خصوص صنعتی که حاصل ده ها سال تلاش قشر عظیمی از مهندسان و کارگران این کشور است با نظر سنجی غیر علمی تصمیم گیری شود ؟ آیا اساساً می توان در امور تخصصی به آراء عمومی مراجعه کرد ، مثلاً توسعه پزشکی در کشور یا سیستم های مالیاتی یا برنامه های توسعه ای و مشابه آن ها ، این چه کاری است که در کشور باب شده است .

قربانی همچنین با اشاره به ساختار و بافت دولتی در خودروسازی ایران ، اظهار داشت :  در چنین شرایطی صدمه اصلی به بخش خصوصی در صنعت خودرو وارد می شود که باید بی برنامه گی و مداخله گری های غیر مسئولانه و غیر کارشناسی را تحمل کرده و فعالیت کنند چنین شرایطی موجب شده هر روز از میزان تولید کاسته شده و زمینه ساز عدم ورود بخش خصوصی به فعالیت های اقتصادی شود و بیش از پیش بستر برای فعالیت های غیر مولد ، واسطه گری ، امورخدماتی و خلاصه مصرف کالاهای وارداتی با حذف تولید ملی فراهم گردد ، آن هم در سالی که قرار است اقتصاد مقاومتی داشته باشیم !

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"