کد خبر: ۲۶۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
گروه بین الملل: فولکس واگن تولید XL1 چهار سرنشین را برای رقابت با هوندا FCV برنامه ریزی می کند.

فولکس واگن رقیب هوندا FCV را می سازد

گروه بین الملل: فولکس واگن تولید XL1 چهار سرنشین را برای رقابت با هوندا FCV برنامه ریزی می کند.

به گزارش خبر خودرو، XL1 با دو برابر کردن تعداد صندلی هایش به XL2  تبدیل می شود که دو در عقب شبیه به در های بی اِم دبلیو آی 3 دارد.

این شرکت همچنین طرحی از XL1  چهار سرنشین هیبرید در دست دارد.

XL1 دو سرنشین هم اکنون به صورت محدود ساخته می شود،اما مدیران فولکس واگن در این فکر هستند ورژن دومی از XL1 بسازند که 4 سرنشینه باشد.

رئیس هیئت مدیره این شرکت پروژه ساخت خودرویی را آغاز کرد که در 100 کیلومتر تنها یک لیتر سوخت مصرف کند،این پروژه منجر به ساخت خودروی XL1 شد.

گفته می شود که این فرد بسیار مصمم است تا فولکس واگن را در سطحی که کمپانی به ان تولید اَبَر خودرو هایی کارآمد می گوید، بیاورد و می خواهد از مدل های مفهومی یک قدم فاصله بگیرد.

این فکر علی الخصوص از زمانی که اعلام شد اَبَر خودروی سوخت سلولی هوندا FCV در ابتدای 2015 به فروش گذاشته می شود،بیشتر قوت گرفت.

بر طبق گفته منابع،بیشتر فناوری های XL1 چهار سرنشین علی الخصوص سیستم ترمز،قسمت های زیر بدنه و سیستم تعلیقی جدید است گرچه که ساختار مرکزی بدنه دو باره سازی شده است.

بدنه کربنی این خودرو باید نسبت به طرح اولیه تغییر یابد اما صندلی های یکی در میان باقی می مانند چرا که این ویژگی کمک می کند تا خودرو باریک بماند و قسمت های جلویی آن کوچک گردد.

همچنین موتور دو سیلندری 800 سی سی دیزلی این خودرو که 47 اسب بخار و موتور الکتریکی که 27 اسب بخار تولید می کند با موتور قدرتمند تری در مدل جدید تعویض می گردد.همچنین باتری لیتیومی آی اِن 5.5 کیلو وات بر ساعتی با یک باتری بزرگ تر عوض می گردد.

خودروی موجود 795 کیلو گرم وزن دارد،اما در مدل جدید با اضافه کردن دو صندلی و سلول مرکزی داخل بدنه حدود 130 کیلو به وزن خودرو افزوده می شود.

سیستم الکتریکی بدون تغییر در مدل جدید به کار برده می شود.اما وزن محور های خودرو افزایش می یابد زیرا باتری بزرگ تری در مدل جدید به کار خواهد رفت.

وزن کلی خودروی جدید حدودا 940 کیلو گرم می شود که کمی سبک تر از خودروی شهری فولکس واگن آپ است.افزایش طول ممکن است به بهبود عملکرد ایرو دینامیکی خودرو کمک کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"