کد خبر: ۲۶۴۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۲۸ تير ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، مدیرکل مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هوای تهران در مجموع پاک تر از سال گذشته است .

توزیع بنزین یورو 4 تا پایان آذر ماه در تمامی کلان شهرهای کشور

به گزارش خبرخودرو ، مدیرکل مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هوای تهران در مجموع پاک تر از سال گذشته  است .

رشیدی در گفتگو با خبر نگار خبرخودرو در راستای بنزین توزیعی در کلان شهرها افزود : در حال حاضر بنزین های توزیع شده در سه کلان شهر کرج ، اراک ، تهران و بخش هایی از تبریز ، بنزین هایی با استانداردهای مناسب نزدیک به یورو4 است و در نظر گرفته شده  تا پایان آذرماه 93 طبق مصوبه دولت ، بنزین توزیعی در  تمامی کلان شهرهای کشور  به استانداردهای یورو 4 نزدیک باشد .

وی در خصوص کیفیت بنزین های تولید شده در پالایشگاه ها نسبت به کیفیت بنزین های تولید شده پتروشیمی اظهار داشت : ترکیبات تولیدی در صنعت پتروشیمی دارای بنزن و آروماتیک بالا هستند که استاندارد بنزین را رعایت نمی کند و به طور کلی هدف گذاری پالایشگاه ها بر روی تولید بنزین است اما هدف گذاری مراکز پتروشیمی تولید بنزن تولوئن و گزلین است .

وی در ادامه به آلودگی هوای تهران و وجود گرد و غبار اخیر اشاره کرد و گفت : تا قبل از بروز گرد و غبار با آلودگی کمتری در هوای تهران مواجه بودیم ، بعد از بروز گرد و غبار این آلودگی افزایش پیدا کرد . اما در حال حاضر هوای تهران شرایط بهتر و سالم تری را نسبت به سال گذشته تجربه می کند .

مدیرکل مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد : آلودگی محیط زیست تنها مربوط به کیفیت بنزین ها نیست . عواملی  نظیر خودروهای فرسوده ، عدم توجه به معاینه فنی و وجود ذرات گردو غبار منابع طبیعی نیز در این آلودگی نقش دارند .

رشیدی در پایان این گفتگو با اشاره به وظیفه سازمان محیط زیست در کنترل و رفع آلودگی ناشی از خودروها بیان داشت : مصوبه هیات محترم دولت در تاریخ دهم اردیبهشت سال جاری در 9 ماده و 35 اقدام اجرایی است که کلیه اقدامات مدیریتی ، اجرایی و تکنولوژی محیط زیست در آن ذکر شده است .این اقدامات به مساعدت سازمان شهرداری ، وزارت راه ، وزارت کشور و نیروی انتظامی قابل اجرا است .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"