کد خبر: ۲۳۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۲
به گزارش خبر خودرو ، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از آغاز طرح ساماندهی و برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف خبر داد و گفت : اجرای این طرح شامل سه بخش است که اقدامات آموزشی ، ارشادی و توجیهی بواسطه برگزاری 30 جلسه کلاس در بخش اول این طرح قرار دارد .

تشکیل بانک اطلاعاتی موتورسیکلت سواران متخلف

به گزارش خبر خودرو ، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از آغاز طرح ساماندهی و برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف خبر داد و گفت :  اجرای این طرح شامل سه بخش است که اقدامات آموزشی ، ارشادی و توجیهی بواسطه برگزاری 30 جلسه کلاس در بخش اول این طرح قرار دارد .

سردار رحیمی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ضمن اشاره به طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران افزود :این کلاس ها مختص افرادی است که برای اولین با مرتکب تخلفاتی به جز تخلفات حادثه ساز شده اند . پیش بینی شده است که روزانه بیش از سه هزار نفر در این کلاس ها  شرکت کنند .

وی در ادامه به بخش دوم این طرح اشاره کرد و اظهار داشت : این بخش شامل  موتورسیکلت سوارانی است که سرنشینانی بیش از حد مجاز دارند. لازم به ذکر است که رانندگان موتورسیکلت تنها می توانند یک سرنشین داشته باشند و بیش از آن خلاف مقررات راهنمایی و رانندگی محسوب می شود لذا در این بخش موتورسیکلت متوقف خواهد شد و تعداد سرنشینان تعدیل خواهد یافت سپس موتورسیکلت می تواند به راه خود ادامه دهد و توقیف نمی شود .

وی با اشاره به تخلفات حادثه ساز موتورسیکلت عنوان کرد : بخش سوم این طرح شامل توقیف موتورسیکلت هایی است که مرتکب تخلفات حادثه سازی از قبیل نبود کلاه ایمنی ، تردد در خطوط ویژه ، تردد در خلاف جهت خیابان ، تردد در معابر ، تولید صداهای ناهنجار ، موتورسیکلت های فاقد پلاک و دودزا می شوند .

سردار رحیمی در ادامه از تشکیل بانک اطلاعاتی موتورسیکلت سواران متخلف خبر داد و گفت :  در این طرح راکبانی که به دفعات مکرر مرتکب تخلف شده اند شناسایی شده و مجریان قانون می توانند نسبت به  محرومیت راکب متخلف از کلیه گواهینامه ها اقدام نمایند .   

رئیس پلیس راهور تهران ضمن بیان اینکه در طی سه سال اخیر وهمچنین شش ماها ابتدایی سال 92 تهران تنها استانی در کشور است که با کاهش تخلفات و سوانح مواجه بوده است تصریح کرد : این امر ناشی از اقدامات فرهنگی است که در این خصوص صورت پذیرفته است

به گفته وی اعمال قانون موتورسیکلت سواران همواره مد نظر پلیس راهور بوده است اما اجرای این طرح از 16 آذر ماه این مسئله را به طور جدی تر دنبال خواهد کرد .

وی در انتها به دلایل اجرای این طرح اشاره کرد و گفت :  طرح ساماندهی موتورسیکت سواران و برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف به درخواست شهروندان و مسئولین همچنین به دلیل حادثه ساز بودن این وسیله نقلیه به اجرا در آمده است .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"