کد خبر: ۲۳۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۱۸ آبان ۱۳۹۲
به گزارش خبر خودرو ، معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به تصویب طرح لزوم انجام معاینه فنی برای صدور آرم طرح ترافیک روزانه اشاره کرد و گفت : این طرح در گذشته تنها برای صدور آرم طرح ترافیک سالیانه اجرا می شد و هم اکنون با تصویب شورای شهر تهران به زودی شاهد صدور آرم طرح ترافیک روزانه با برگه معاینه فنی خواهیم بود .

سهم 1.5 درصدی اتوبوس های دودزا در آلودگی هوا

به گزارش خبر خودرو ، معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به تصویب طرح لزوم انجام معاینه فنی برای صدور آرم طرح ترافیک روزانه اشاره کرد و گفت : این طرح در گذشته تنها برای صدور آرم طرح ترافیک سالیانه اجرا می شد و هم اکنون با تصویب شورای شهر تهران به زودی شاهد صدور آرم طرح ترافیک روزانه با برگه معاینه فنی خواهیم بود .

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : پس از ابلاغ این مصوبه مکانیزم های اجرایی آن با هماهنگی پلیس راهور تهران برای کنترل معاینه فنی به صورت دستی و مکانیزه تعریف خواهد شد .

وی در ادامه این مطلب ضمن بیان اینکه متاسفانه در شهرهای اطراف تهران معایه فنی به صورت چشمی صادر می شود و مراکز فاقد ابزارهای مکانیزه برای کنترل است و امکان ارسال دیتاهای خودروها نیز میسر نیست تصریح کرد : با توجه به تاکید شورای شهر تهران مبنی بر اعتبار مراکز صدور معاینه فنی ، وجود مراکز نامعتبر در اطراف تهاران اجتناب ناپذیر است لذا قطها با هماهنگی و همکاری پلیس راهور تهران در خصوص معتبر بودن معاینه فنی شاخص هایی را تعریف خواهیم کرد .

وی به سهم منابع متحرک در آلودگی تهران اشاره کرد و اذعان داشت : 88 درصد از آلودگی شهر تهران ناشی از تردد منابع متحرک است که از این میزان تنها 1.5 درصد مربوط به وسایل دیزلی و اتوبوس های شرکت واحد می باشد لذا چنانچه بر عدم تردد اتوبوس های دودزا با توجه به سهم اندک آنها مبادرت ورزیده شود به دلیل کمبود در ناوگان اتوبوسرانی قطعا با مشکلاتی در خصوص جابجایی مسافران مواجه خواهیم شد .

معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه این مطلب گفت : تلاش می شود از تردد اتوبوس های دودزا جز در مواقع ضروری جلوگیری بعمل آید اما وجود آنها در ناوگان اتوبوسرانی امری اجتناب ناپذیر است .

سید جعفر تشکری هاشمی در ادامه به ساخت بزرگراه امام علی اشاره کرد و اظهار داشت : بزرگراه امام علی یکی از بزرگاه های حیاتی تهران با 37 کیلومتر از شمال شرق به جنوب شرق می باشد که از ویژگی های برجسته این بزرگراه ایجاد یک خط عبوری برای اتوبوس های تندرو است .

وی همچنین به افزایش ترافیک در روزهای بارانی اشاره کرد و گفت : در روزهای بارانی به سبب لغزنده شدن خیابان ها و کاهش دید و کنترل رانندگان ، شاهد کاهش سرعت خودروها نیز هستیم لذا تنها راهکارهایی که موجب تسریع در تردد شهروندان خواهد شد خودداری از تردد خودرو در مسیر ویژه اتوبوس هاست و انتظار می رود این امر مورد توجه شهروندان و رانندگان تهرانی قرار گیرد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"