کد خبر: ۲۳۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲
به گزارش خبرخودرو،رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر تشدید کنترل و نظارت بر موتورسیکلت ها گفت: باید مشکل نصب پلاک در قسمت جلوی موتورسیکلت‌ها برطرف شود و این وسایل باید دارای دو پلاک باشند تا نظارت پلیس بر آنها افزایش یابد.

موتورسیکلت ها باید دو پلاکه شوند

به گزارش خبرخودرو،رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر تشدید کنترل و نظارت بر موتورسیکلت ها گفت: باید مشکل نصب پلاک در قسمت جلوی موتورسیکلت‌ها برطرف شود و این وسایل باید دارای دو پلاک باشند تا نظارت پلیس بر آنها افزایش یابد.

سردار حسین رحیمی در مراسم اعلام برنامه های راهور در هفته نیروی انتظامی افزود: در خطوط ویژه نیز پلیس تلاش کرده است درهایی در ورودی و خروجی‌های این خطوط نصب کند اما برخی از خیابان‌ها همچون خیابان ولیعصر (عج) که میزان ورودی و خروجی‌ها به خط ویژه زیاد است، در پی طرحی عملی هستیم که امیدواریم به زودی آن را به صورت آزمایشی اجرا کنیم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین درباره نصب دوربین در تقاطع‌ها برای برخورد با متخلفان عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده گفت: اجرای این طرح مدتی به تعویق افتاد تا مطمئن شویم هیچ مشکل فنی وجود ندارد زیرا دغدغه اصلی ما این است که کسی به ناحق جریمه نشود.

سردار رحیمی با اشاره به این که هم‌اکنون دوربین‌های عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده در بیش از۵۰ تقاطع پایتخت نصب شده است گفت: بر این اساس رانندگان خودروهایی که به گذرگاه عابر پیاده تجاوز کنند ۲۰هزار تومان و آنهایی که از چراغ قرمز عبور کنند ۱۰۰هزار تومان جریمه به همراه نمره منفی دریافت می‌کنند.

ارائه طرح‌هایی به وزارت کشور برای تغییر ساعت ترافیک عصرگاهی

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به این که با وجود کنترل ترافیک صبحگاهی، با ترافیک سنگین عصرگاهی در پی تغییر ساعات کاری روبرو شدیم افزود: بیشتر مدارس از ساعت ۸ تا ۱۶ فعالیت می‌کنند و ساعات تعطیلی ادارات و بسیاری از فعالیت‌های تجاری نیز در همین ساعات است و با عقب کشیده شدن یک ساعته ساعت رسمی کشور با بار ترافیک سنگین به خصوص در عصر روبرو هستیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به این که در طرح پیشنهادی ارائه شده، توزیع ساعات تعطیلی ادارات، بانک‌ها و مدارس در ساعات عصرگاهی و حتی صبح گاهی پیشنهاد شده است اظهار امیدواری کرد مسئولان ذی ربط هر چه سریعتر با تصویب این پیشنهاد، اوج ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی را کاهش دهند.

سردار رحیمی با اشاره به کشته‌های تصادفات رانندگی در تهران با تاکید بر اینکه تلاش پلیس در سه سال گذشته بر این بوده است تا تعداد تصادفات و کشته‌های آن را کاهش دهد گفت: توانستیم در این مدت شمار کشته‌های تصادفات رانندگی را از ۱۴۶۰ نفر در تهران به ۸۴۰ نفر کاهش دهیم که رکورد محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: در سه سال گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ توانسته است رتبه نخست کاهش کشته‌های تصادفات را در کشور به خود اختصاص دهد که این روند در پنج ماهه امسال نیز تداوم داشته است.

برخورد با خودروهای دودزا

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما گفت: موضوع برخورد با خودروها و موتورسیکلت های دودزا در دستور کار پلیس است اما برای حل اساسی این مشکل، نیازمند نوسازی ناوگان حمل و نقلی اعم از شخصی و عمومی هستیم.

سردار حسین رحیمی با تاکید بر این که توقیف خودروهای فرسوده و دودزا راحت‌ترین اقدام پلیس است افزود: توقیف ۲۰۰۰اتوبوس و ۱۸ هزار تاکسی فرسوده و انتقال آن ها به پارکینگ تبعات بسیاری دارد و مسئولان باید بسترهای لازم را برای جایگزینی خودروهای فرسوده هرچه سریع تر فراهم کنند.

وی خاطر نشان کرد: به هر صورت پلیس به وظیفه خود در برخورد با خودروها و موتورسیکلت های دودزا عمل می کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"