کد خبر: ۲۱۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۲
به گزارش خبرخودرو،رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: از آن جا كه بحث معاينه فني به عنوان يك بحث اعتقادي، دغدغه پليس است، اين موضوع را با جديت و حساسيت خاص دنبال مي‌كنيم چرا كه به آن اعتقاد كامل داريم.

اتمام حجت سردار رحيمي با دارندگان خودروهاي فاقد معاينه فني

به گزارش خبرخودرو ، رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ كه در مراسم رونمايي از «سيستم پلاك‌خوان مراكز معاينه فني» از آغاز طرح ويژه پليس و برخورد قانوني با دارندگان خودروهاي فاقد معاينه فني و دودزا خبر داده بود، در تازه‌ترين اظهار نظر خود گفته‌هاي قبلي‌اش را مورد تاكيد قرار داد. 

سردار حسين رحيمي افزود: از آن جا كه بحث معاينه فني به عنوان يك بحث اعتقادي، دغدغه پليس است، اين موضوع را با جديت و حساسيت خاص دنبال مي‌كنيم چرا كه به آن اعتقاد كامل داريم.

نقص فني خودروها زمينه‌ساز حوادث ناگوار است

وي با اشاره به اين كه همان طوركه انسان تا بيمار مي‌شود به پزشك مراجعه مي‌كند، خودروهاي بيمار نيز بايد به مراكز معاينه فني كه به مثابه مراكز پزشكي براي خودروها هستند، مراجعه كنند، اظهار كرد: چرا فقط تا بحث آلودگي هوا پيش مي‌آيد، موضوع معاينه فني جدي گرفته مي‌شود؟

سردار رحيمي با اعلام اين كه در بحث معاينه فني 9 ايراد اصلي خودرو كه هر كدام از آن‌ها به تنهايي مي‌تواند ناگوار باشد بررسي مي‌شود، تصريح كرد: در حال حاضر دو ميليون دستگاه خودرو در پايتخت نياز به معاينه فني دارند.

وي با طرح اين پرسش كه چرا مجلس شوراي اسلامي در چنين شرايطي بايد قانون 5 ساله شدن معاينه فني را تصويب كند، اضافه كرد: از آن جا اين قانون عوارض منفي فراواني ايجاد كرده، زمان آن بايد به يك يا حداكثر دو سال تبديل شود.

علت بسياري از تصادفات نقص فني خودروهاست

سردار رحيمي با بيان اين كه در ساير كشورهاي دنيا خودروها بعد از 5 سال از رده خارج مي‌شوند، گفت: خيلي بد است كه در كشور ما دارندگان خودرو منتظر پليس مي‌مانند كه طرح ويژه‌اي را اجرا كند تا آن‌ها به مراكز معاينه فني مراجعه كنند.

وي با تاكيد بر اين كه در آستانه سفرهاي تابستاني قرار داريم، افزود: علت اصلي بسياري از تصادفات رانندگي و حوادث و سوانح ترافيكي، نقص فني خودروهاست در صورتي كه رانندگان در جريان نقص خودروي خود نمي‌باشند.

رييس پليس راهور تهران بزرگ در پايان به تمام دارندگان خودرو به ويژه آن گروه كه قصد انجام سفرهاي تابستاني را دارند، توصيه كرد كه قبل از انجام سفر براي مشخص شدن عيوب آن به مراكز معاينه فني مراجعه نمايند و ضمن آگاهي از نقايص خودروي خود و رفع آن‌ها پيش از انجام سفر با آرامش خيال و اطمينان خاطر به مسافرت بروند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"