کد خبر: ۲۱۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
به گزارش خبر خودرو، با راه اندازي تجهیزات جدید آزمايشگاه تست آلايندگي مرکز تحقیقات ايران خودرو ، این مرکز به قطب انجام تستهای آلایندگی خودرو مطابق با استانداردهای روز دنیا تبدیل خواهد شد.

پیشرفته ترین مركز تست آلايندگي خودرو در ایران

به گزارش خبر خودرو، با راه اندازي تجهیزات جدید آزمايشگاه تست آلايندگي مرکز تحقیقات ايران خودرو ، این مرکز به قطب انجام تستهای آلایندگی خودرو مطابق با استانداردهای روز دنیا تبدیل خواهد شد.   

نيما مصلح، معاون طراحي و توسعه محصولات جدیدایران خودرو ضمن بيان اين مطلب افزود:‌ با راه اندازي اين مركز، امكان تست آلايندگي خودروها مطابق با استانداردهای يورو 4 و 5 و همچنين تست آلایندگی خودروهاي ديزلي فراهم خواهد شد.

 وي گفت:‌ تجهيزات اين آزمایشگاه هم اکنون درحال نصب بوده و در نيمه اول سال جاری به بهره برداري خواهد رسيد.

مصلح به پروژه هاي مختلف در زمينه طراحي و توسعه محصولات اشاره كرد و گفت:‌ اين پروژه ها برمبناي استراتژي شركت ايران خودرو، نيازسنجي از بازار و مشتريان و بررسي هاي فني و اقتصادي تعريف و اجرایی شده است.

معاون طراحي و توسعه محصولات جدید ايران خودرو درخصوص پروژه هاي در دست اقدام در سال 92 در بخش قواي محركه گفت: طراحي، توسعه و توليد موتور XUM با حجم 1900 سي سي، از جمله پروژه هاي مشترك این مرکز با شركت تحقيقات موتور (ايپكو) است.

 

 

مصلح تصريح كرد:‌ اين موتور بر مبناي موتور XU7 توسعه يافته و علاوه بر افزايش توان و گشتاور، استاندارد آلايندگي آن به يورو 4 ارتقا يافته است.

 وي افزود:‌ اين موتور كه ابتدا بر روي پژو پارس و در مراحل بعدي روي ساير خودروها نصب خواهد شد، هم اكنون در مرحله تجاري سازي است.

معاون طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو ، طراحي و توسعه موتور EF4 را از ديگر پروژه‌هاي حوزه قواي محركه دانست و گفت:‌ اين موتور نمونه 1400 سي سي موتور ملی EF7 است كه كارهاي توسعه‌اي آن به انجام رسیده و امسال فعالیتهای مرتبط با نصب و کالیبراسیون آن بر روی خودرو به پایان خواهد رسيد.

 مصلح گفت:‌ اين موتور كه علاوه بر قدرت و گشتاور بالا، كم مصرف نیز می باشد در مرحله اول بر روي خودرو رانا نصب و تجاری خواهد شد.

معاون طراحی و توسعه محصولات جدید، تصريح كرد: توليد موتور ديزل به عنوان موتوری با كيفيت بالا، كم مصرف و در عين حال با دوام و عمر بيشتر نسبت به نوع مشابه بنزيني، يك سرمايه گذاري استراتژيك بلندمدت براي شرکت ايران خودرو محسوب شده و در سطح ملی نیز با توجه به ایجاد تنوع در سبد سوخت مصرفی یک مزیت اساسی برای کشور ایجاد خواهد نمود.

 وي افزود:‌ اين موتور كه قابليت نصب بر روي كليه محصولات ايران خودرو را داراست، ابتدا بر روي سمندو سورن نصب خواهد شد.

مصلح از پیگیری اجرای پروژه موتور ملي پرخوران يا توربوشارژ در سال 92 خبر داد و گفت: توليد اين موتور با تامين قطعات توسط شركت ساپكو انجام و امسال به صورت محدود بر روي خودرو سورن نصب خواهد شد.

وي با اشاره به عرضه قواي محركه براساس استاندارد آلایندگی يورو 4 تصريح كرد: كاهش مصرف سوخت و ارتقاي استاندارد آلايندگي، مهم ترين ويژگي قواي محركه ايران خودرو است كه همواره در كنار عملكرد و قدرت مدنظر بوده است.

معاون طراحي و توسعه محصولات جدید ايران خودرو درخصوص خودروهای جديد ايران خودرو  گفت: در سال 92 محصول جديد ايران خودرو تحت عنوان دنا تجاریسازی و وارد بازار خواهد شد. علاوه بر آن با توجه به انجام نمونه سازي خودرو سمند وانت،ضمن انجام تست هاي مربوطه و صحه گذاري آن تا پايان سال فرایندهای مرتبط با تجاري سازي این خودرو نیز آغازخواهد شد. مصلح اظهار داشت: طراحی و توسعه پلتفرم کلاس B از ديگر پروژه هايي است كه با اتكا به توان طراحی و مهندسي کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودرو در حال انجام است.

مصلح در پايان بر توسعه ارتباط ميان دانشگاه و صنعت در توسعه محصولات جدید تاكيد كرد و گفت:‌ شركت ايران خودرو با اعلام نيازهاي تحقيقاتي خود و ايجاد رشته هاي مرتبط در مقاطع كارشناسي ارشد در دانشگاه جامع علمي و كاربردي، نسبت به  بکارگیری توان بالای علمی دانشگاه در زمینه های فنی مورد نیاز صنعت خودرو اقدام نموده تا به این ترتیب امکان ارتباط موثرتر بین دانشگاه و صنعت از طریق ایجاد دانش كاربردي مورد نیاز صنعت خودرو توسط مراکز علمی دانشگاهی فراهم گردد. وي گفت: با بکارگیری این چارچوب بزودی نتايج پژوهش هاي دانشگاهي در راستاي نیازهای صنعت خودرو کشور قرار خواهد گرفت.  

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"