کد خبر: ۲۰۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل شرکت خودروسازی ارس خودرو دیزل(آمیکو) در خصوص فعالیت این شرکت در منطقه آزاد ارس گفت: شرکت خودروسازی ارس خودرو دیزل در راستای تولید خودروهای تجاری سنگین، نیمه سنگین و سبک از سال 1383 فعالیت خود را در منطقه آزاد ارس آغاز نموده و تا کنون حدود 20 هزار خودرو به ناوگان حمل و نقل عرضه کرده است.

تأثیر عدم ثبات ارزی بر روند کاهش تولید در شرکت ارس خودرو دیزل

به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل شرکت خودروسازی ارس خودرو دیزل (آمیکو) در خصوص فعالیت این شرکت در منطقه آزاد ارس گفت: شرکت خودروسازی ارس خودرو دیزل در راستای تولید خودروهای تجاری سنگین، نیمه سنگین و سبک  از سال 1383 فعالیت خود را در منطقه آزاد ارس آغاز نموده و تا کنون حدود 20 هزار خودرو به ناوگان حمل و نقل عرضه کرده است.

ناصر اسفنجی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به اینکه فعالیت شرکت ارس خودرو دیزل در مجموع 32 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده افزود: مجموع سرمایه ثابت و در گردش این شرکت حدود 90 میلیارد تومان و ظرفیت کل خط تولید این کارخانه حدود 60 هزار دستگاه است در حالی که سال گذشته میزان تولید در این شرکت حدود 4 هزار دستگاه خودرو بود اما در سال جاری برنامه افزایش تولید به به 10 تا 15 هزار دستگاه خودرو را داشتیم که مشکلات ارزی مانع از انجام این امر شد.

وی تصریح کرد: عمده منابع مالی توسط خود شرکت تأمین می گردد و به دلیل عدم بدهی بانکی در خصوص تأمین این منابع مشکلی وجود ندارد اما در حال حاضر جهت تأمین ارز شرکت با دشواری هایی مواجه است و تا کنون نیز ناچار به استفاده از ارز آزاد بوده ایم.

وی در خصوص هدف و مزایای فعالیت در این منطقه گفت: عمده دلیل فعالیت در منطقه آزاد ارس این است که سرمایه گذار اصلی شرکت از اهالی این منطقه است همچنین مناطق آزاد دارای مزایایی از قبیل معافیت های مالیاتی، سهولت در ورود و خروج مواد اولیه و معافیت های ارزش افزوده ای است که در قانون مناطق آزاد نیز ذکر شده اما پس از آغاز فعالیت شرکت این منطقه تبدیل به منطقه آزاد شد.

وی اظهار داشت: توسعه فعالیت های شرکت، تکمیل سبد محصولات و تولید محصولات جدید مانند وانت در دستور کار سازمان قرار دارد اما شرایط اقتصادی مانع از انجام این امور می گردد یعنی تا زمانی که ثبات در بازار ارز به وجود نیاید امکان برنامه ریزی دقیق، خرید و فروش و واردات و در پی آن به اجرای طرح های مذکور وجود ندارد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات ارزی و رکود تولیدات و کاهش فعالیت های شرکت هم اکنون در حال آماده سازی سالن ها و خط تولید جدید هستیم و امید می رود با ایجاد ثبات در بازار ارز، ایجاد فضا و بستر سازی توانایی رسیدن به اهداف شرکت یعنی افزایش تولیدات و نزدیک شدن به ظرفیت اسمی کارخانه و افزایش محصولات جهت ایجاد تنوع را داشته باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"