کد خبر: ۲۰۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۱

عرضه موتور توربو شارژ به مشتریان

به گزارش خبر خودرو ، موتور توربوشارژ به صورت آپشن بر روي محصولات ايران خودرو نصب خواهد شد و علاقه مندان به خودروي پرتوان مي توانند از طريق آپكو اين محصول را سفارش دهند.   

مهندس جواد نجم الدين مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با بيان اين مطلب، گفت: آزمون هاي صحه گذاري اين موتور به پايان رسيده و در حال انجام كاليبراسيون نهايي است. آزمون هاي دوام 400 و 500 ساعت قطعات توربوشارژ آن تا يك هفته ديگر شروع مي شود.

وي افزود: آزمون هاي صحه گذاري موتور توربوشارژ اي. اف. 7 در آلمان انجام شده و با توجه به تغييرات شكل ناك و پيستون، منبع تامين اين قطعات عوض شد.

مهندس نجم الدين ، ميزان سرمايه گذاري لازم براي به توليدرساندن اين محصول را پنج تا شش ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: موتور توربوشارژ اي اف 7 در اختيار آپكو قرار مي گيرد و به عنوان آپشن بر روي خودروها نصب مي شود.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو اظهار داشت: اين نوع خودروها به صورت آزاد قيمت گذاري مي شود و تا پايان امسال 50 تا 100 دستگاه خودرو با اين موتور به مشتريان عرضه خواهد شدو مسووليت تامين و تدارك كل قطعات مربوط به اين خودروها بر عهده ايپكو و آپكو خواهد بود.

وي سرمايه گذاري مورد نياز براي قالب هاي قطعات موتوري و توربوشارژ را بين پنج تا شش ميليارد تومان ذكر و لوله ها و اينتركولر را مهم ترين قطعات در پروژه دانست و گفت: امكان تامين قالب هاي مورد نياز قطعات اين پروژه در شركت قالب هاي پيشرفته ايران خودرو -  جي. پي. آي. وجود دارد.

شايان ذكر است موتور توربوشارژ اي اف 7 داراي 110 كيلووات توان و 215 نيوتن متر گشتاور است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"