کد خبر: ۲۰۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۱
به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در خصوص فعالیت شرکت های خودروساز در این منطقه گفت: شرکت خودروسازی ارس خودرو دیزل( آمیکو) تولید کننده کشنده های سنگین و سبک با ظرفیت تولید سالانه یکصد هزار دستگاه هم اکنون در حال تولید و صادرات است. همچنین به زودی خط تولید خودروی سواری برقی و شاسی بلند این شرکت با ظرفیت تولید سالانه 105 هزار دستگاه به بهره برداری می رسد.

تولید خودروی سواری برقی در منطقه آزاد ارس

به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در خصوص فعالیت شرکت های خودروساز در این منطقه گفت: شرکت خودروسازی ارس خودرودیزل( آمیکو) تولید کننده کشنده های سنگین و سبک با ظرفیت تولید سالانه یکصد هزار دستگاه هم اکنون در حال تولید و صادرات است. همچنین به زودی خط تولید خودروی سواری برقی و شاسی بلند این شرکت با ظرفیت تولید سالانه 105 هزار دستگاه به بهره برداری می رسد.

صادق نجفی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود: شرکت نصر خودرو سهند ارس هم اکنون در مراحل پایانی احداث سوله های خط تولید است. این شرکت با ظرفیت تولید سالانه ده هزار دستگاه، تولید و مونتاژ انواع کامیونت را انجام خواهد داد. همچنین شرکت گلدن استار که به تازگی مجوز فعالیت خود را اخذ کرده با ظرفیت تولید یک هزار دستگاه مونتاژ انواع اتوبوس را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: شرکت برلیانس که به تازگی زمین مورد نیاز جهت احداث را دریافت کرده با ظرفیت تولید 16 هزار دستگاه، مونتاژ انواع اتوبوس شهری و BRT، مینی باس، ون، آمبولانس، کامیون و کامیونت، وانت و ماشین آلات راهسازی را انجام خواهد داد.

وی در خصوص مزایای فعالیت این خودروسازان در منطقه گفت: فعالیت خودروسازان و فعالان اقتصادی در زمینه تولید قطعات خودرو در مرحله نخست، اشتغال زایی در منطقه ارس را افزایش داده و با ایجاد ارزش افزوده و رونق کسب و کار در منطقه از خروج قابل توجه ارز از کشور جهت خرید خودرو یا قطعات آن از کشورهای خارجی جلوگیری خواهد نمود.

وی در ادامه افزود: با نظر به این که قیمت تمام شده کالا در این منطقه پایین است، در راستای حمایت از مصرف کننده، خودرو با قیمتی کمتر تحویل مصرف کننده گردیده و سهم بازار مناسبی برای صادرات به کشورهای همجوار را بدست آورده و تراز صادراتی منطقه را افزایش خواهد داد که در سال تولید ملی قدم مهمی در جهت افزاش تولید و رسیدن به خودکفایی محسوب می گردد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هزینه های مربوط به تولید در این منطقه پایین است تقاضا برای احداث واحدهای تولیدی به شدت افزایش یافته و در این میان متقاضی برای تولید انواع خودرو و قطعات آن نیز دارای افزایش چشمگیری بوده است و در حال حاضر یکی از برنامه های سازمان منطقه آزاد ارس تشکیل خوشه های صنعتی در زمینه تولید قطعات خودرو، انواع خودروهای سبک و سنگین و ماشین آلات راهسازی است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: پس از اجرای قانون ارزش افزوده ، شرکت ارس خودرو دیزل که از سال 84 در زمینه تولید انواع کامیون و کامیونت در این منطقه فعالیت دارد اقدام به احداث سالن جدید و توسعه واحد جهت تولید انواع خودروهای سواری نموده است. شرکت نصرخودرو و برلیانس و چندین شرکت خارجی نیز برای سرمایه گذاری در این زمینه به سازمان منطقه آزاد ارس مراجعه کرده اند که هم اکنون امور مربوط به این افراد در مرحله بررسی قرار دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"