|
غلامی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود: جهت جمع آوری و بازسازی این کامیون ها باید از سوی ستاد حمل و نقل و سوخت فراخوان اعلام شود و طی چند دوره مدل هایی جهت نوسازی اعلام شود تا رانندگان خودروهای اعلام شده جهت تحویل خودروی خود اقدام و با تسهیلات ارائه شده خودرو جدید خریداری کنند. تا به حال تعداد کمی از کامیون های فرسوده نوسازی شده است.
وی عنوان کرد: شاید موتورسیکلت ها بیشترین تأثیر در آلودگی هوای این شهر را داشته باشند . همانند کامیون ها 30 تا 35 درصد موتورسیکلت های اصفهان با عمر بالای 8 سال در سطح شهر ممنوعیت تردد دارند و در صورت عبور با آنها برخورد قانونی می شود و رانندگان جریمه و یا موتورسیکلتشان توقیف می گردد.
وی همچنین تصریح کرد: در خصوص خودروهای سواری نیز با چنین مشکلی مواجه هستیم و تعدادی از خودروها عمر بالای 20 سال دارند اما در نهایت وضعیت رو به بهبود است و در هر سال میزان خودروهای فرسوده کاهش می یابد زیرا در هر ماه حدود 300 تا 400 دستگاه خودرو فرسوده از چرخه حمل و نقل خارج و به مراکز اسقاط منتقل می شوند.
وی در خاتمه بیان کرد: در بزرگراه ها خودروها حتی با حداقل سن تولید اگر دچار نقص فنی باشند و باعث افزایش آلودگی شوند پلاک تعمیری دریافت می کنند تا به صورت مجاز به تعمیرگاه رفته و پس از تعمیر خودروی خود پلاکشان را تحویل بگیرند.