کد خبر: ۱۹۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۷ - ۱۹ آذر ۱۳۹۱
به گزارش خبرخودرو ،رئیس ستاد ترخیص پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای فرسوده، دودزا و فاقد معاینه فنی تاکنون حدود 6 هزار دستگاه خودروی فرسوده توقیف شده است.

توقيف 6 هزار دستگاه خودروي فرسوده در تهران

به گزارش خبرخودرو ،رئیس ستاد ترخیص پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای فرسوده، دودزا و فاقد معاینه فنی تاکنون حدود 6 هزار دستگاه خودروی فرسوده توقیف شده است.

سرهنگ خوش نظر با اشاره به اینکه طرح تشدید برخورد با خودروهای فرسوده، دودزا و فاقد معاینه فنی از هفته گذشته اجرا شده است افزود: تاکنون بیش از 10 هزار دستگاه خودرو توقیف و حدود 30 هزار دستگاه خودرو نیز اعمال قانون شده است.

وی گفت: از 10 هزار دستگاه توقیفی حدود 6 هزار دستگاه آن فرسوده و مابقی خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی بودندکه دسته اخیر به مراکز معاینه فنی و تعمیرگاهها ارجاع شدند تا رفع نقص کنند.

سرهنگ خوش نظر افزود: ما موظف هستیم از تردد خودروهای فرسوده جلوگیری کنیم.

وی گفت: این خودروها باید قطعا از رده خارج شوند و حق تردد در تهران و هفت کلان‌شهر را ندارند.

سرهنگ خوش نظر افزود: خودروهای فرسوده یا باید از تهران و کلان‌شهرها خارج شوند یا مالکان برای تعویض و تبدیل آنها اقدام کنند.

وی گفت: خودروهای فرسوده در هنگام بروز حادثه تأثیرات نامطلوبی می‌گذارند و خسارتهای جبران‌ناپذیری به وجود می آورند و هم اینکه این خودروها آلودگی هوا را تشدید می کنند.

رئیس ستاد ترخیص پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه تردد خودروهای فرسوده در کلان‌شهرها ممنوع است از مالکان این دسته خودروها خواست چنانچه فعلا توانایی تعویض خودروهای فرسوده خود را ندارند از تهران و کلان‌شهرها خارج شوند زیرا قطعا پلیس با این خودروها برخورد خواهد کرد.

سرهنگ خوش نظر گفت: با توجه به اینکه آمار توقیف خودروهای فرسوده بالاست و پارکینگها هم گنجایش نگهداری این خودروها را ندارند و از طرف دیگر با توجه به حجم زیاد خودروهای فرسوده در تهران، از مالکان خودروهای فرسوده تعهد گرفته می‌شود که ظرف 48 تا 72 ساعت خودروهای خود را از تهران خارج کنند زیرا قطعا پلیس اگر این خودروها را برای مرحله دوم متوقف کند دیگر ترخیص نخواهد کرد.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"