کد خبر: ۱۹۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۱
به گزارش خبرخودرو ،رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی از برخورد ماموران پلیس راه، با خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی و زمستانی در جاده های کوهستانی خبر داد.

جلوگيري از تردد خودروهاي فاقد زنجير چرخ

 

به گزارش خبرخودر ،رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی از برخورد ماموران پلیس راه، با خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی و زمستانی در جاده های کوهستانی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار ما، سردار سرتیپ مومنی با بیان اینکه بسیاری از رانندگان به رغم اینکه زنجیر چرخ به همراه دارند اما از ان استفاده نمی کنند، گفت: پلیس راه برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی از تردد این خودروها در جاده های کشور ممانعت بعمل می آورد.

وی به تعطیلات روزهای اخیر و افزایش حجم سفرها در جاده های کشور اشاره و پیش بینی کرد: ازعصر فردا موج بازگشت مسافران آغاز شود.

سردار مومنی افزود: برای بازگشت مسافران تمهیدات خاصی پیش بینی شده است و از عصر فردا جاده های چالوس و هراز از شمال به سمت تهران یک طرفه و محدودیت های ترافیکی در این مسیرها اعمال می شود.

وی با توصیه به رانندگان برای مدیریت سفر گفت: پلیس در همه جاده های کشور حضور دارد و از رانندگان درخواست می شود بازگشت خود را با توجه به افزایش سفرها از عصر امروز آغاز کنند.

رئیس پلیس راهور، سرعت و سبقت غیر مجاز را دو عامل مهم تصادفات در تعطیلات اخیر اعلام کرد و گفت: رانندگان با صبر و حوصله رانندگی کنند و با توجه به شرایط جوی که از سمت غرب وارد کشور شده است و شاهد بارش باران در جاده ها هستیم حتما تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به تمهیدات پلیس برای آلودگی هوا گفت: گسترش محدوده طرح ترافیک در محدوده زوج و فرد به تصویب کمیته کاهش آلودگی هوا رسیده بود که با توجه به بهبود شرایط هوای پایتخت از امروز به وضع عادی بازگشته است و طرح ترافیک و زوج و فرد همانند گذشته اجرا می شود.

سردار مومنی با تاکید بر اینکه پلیس با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد می کند، افزود: برخی خودروها مانند نیسان هنگام تولید آلایندگی بالایی دارد.

وی گفت: خودروها بر اساس استاندارد یورو 4 بایدحداکثر 8 لیتر در هر 100 کیلومتر سوخت مصرف کند اما مصرف برخی خودروها همانند نیسان بسیار بالاست.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"