کد خبر: ۱۸۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۱
به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : افزایش قیمت خودرو باید بر اساس فرمولی قانونی صورت گیرد.

لزوم تامل و بررسی طرح آزادسازی قیمت خودرو

به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : افزایش قیمت خودرو باید بر اساس فرمولی قانونی صورت گیرد.

عزیز اکبریان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : قطعا فرمول قانونی افزایش قیمت با توافق سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با خودروسازان و وزارت صنعت ، معدن و تجارت به دست خواهد آمد.

وی تصریح کرد : در شرایط فعلی قطعا طرح تثبیت قیمت خودرو با  توجه افزایش نرخ ارز، درخواست منطقی نخواهد بود چرا که هم اکنون بسیاری از مواد اولیه تولید قطعات و صنعت خودرو وارداتی است و یا به نوعی تحت تاثیر نرخ ارز قرار دارد.

وی تاکید کرد : در این وضعیت به نظر می رسد طرح تثبیت قیمت و یا افزایش قیمت خودرو هیچ کدام منطقی و  صحیح نیست بلکه اقدام اصولی دراین شرایط به منظور پشت سر گذاردن وضعیت موجود، تفاهم  و توافق سازمان حمایت از مصرف کنندگان با خودروسازان و اتخاذ تصمیماتی است که نفع هر دو بخش تولید کننده و مصرف کننده لحاظ شود.

وی افزود : قطعا در راستای افزایش قیمت خودرو، باید درصد افزایش قیمت در این بخش تعیین و بر اساس آن قیمت ها افزایش یابد .

نماینده کرج در خانه ملت همچنین در خصوص تاثیر آزادسازی قیمت خودرو بر تعادل قیمت بازار خودرو ، گفت : به نظر می رسد طرح آزادسازی قیمت خودرو و تعیین قیمت در حاشیه بازار از موارد قابل بررسی است به هر جهت چنانچه قیمت خودرو براساس بازار عرضه و تقاضا تعیین شود بسیار بهتراز تعیین دستوری قیمت خودرو خواهد بود.

اکبریان افزود : قطعا در راستای آزادسازی قیمت خودرو، نظارت نهادهای نظارتی لازم خواهد بود تا قیمت ها بیش از انتظار افزایش نیافته و در این جهت اقدامات خلاف قانون صورت نگیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"