کد خبر: ۱۷۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۱
 
به گزارش فارس، گروهک‌های مسلح روز گذشته به دو اتوبوس حامل زائران لبنانی که عازم عراق و عتبات عالیات بود حمله کردند و شماری را زخمی کردند.

به گزارش الانتقاد، گروهک‌های مسلح در سوریه در منطقه الامانه السوریه در جوسیه به دو اتوبوس که از آخرین نقطه امنیتی در حال عبور به سوی عراق برای زیارت کربلا و دیگر عتبات بودند، هدف حمله راکتی قرار گرفتند که به زخمی شدن تعدادی از سرنشینان و آسیب دیدن اتوبوس‌ها و دیگر خودروهای سوری حاضر در محل انجامید.

در حالی که خودروهای امداد بلافاصله به مکان اعزام شدند، اما محمد کلیب التالا زائر 75 ساله امام حسین در محل به شهادت رسید و پنج نفر بشدت مجروح شدند که بیشترشان زن هستند.

در ادامه احمد شمس یکی از مجروحان به دلیل وخامت جراحات خود نیز به شهادت رسید تا آمار کشته‌های این حمله تروریستی به دو نفر برسد.

حبیب ناصر الدین یکی از مسئولان این کاروان به الانتقاد اعلام کرد: کاروان در حال حرکت به سوی عراق برای زیارت اماکن مقدسه بود. وقتی گذرنامه‌ها کنترل و مهر شد این حمله راکتی به ما انجام شد. درست در نقطه ایست بازرسی امنیتی آخر در خاک سوریه.

فاطمه الحلو یکی از زائران مجروح در این حادثه، اعلام کرد: ما در حال حرکت بودیم تا برویم زیارت امام حسین (ع). به طرز معجزه‌آمیزی نجات یافتم در حالی که تعدادی از لبنانی‌ها و سوری‌ها زخمی شدند.

نوار الساحلی عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت (نماینده پارلمان لبنان) به بیمارستان دولتی الهرمل آمد و با محکوم کردن این جنایت افزود: این جنایتی در حق افراد سالخورده است. جنایت کسانی که دم از تظاهرات مسالمت‌آمیز در سوریه می‌زنند و می‌گویند نظام، بیگناهان را می‌کشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"