کد خبر: ۱۷۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۰
 
فارس: اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان گفت: من با افتخار و غرور این جایزه را به مردم سرزمینم تقدیم می‌کنم، مردمی که علی‌رغم تمام دشمنی‌ها و تنش‌هایی که طی ماه‌های اخیر بر سر برنامه هسته‌ای ایران میان غرب و ایران به وجود آمده برای تمامی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها ارزش قائلند.


فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان این دوره از رقابت‌های اسکار شد و «اصغر فرهادی»، کارگردان و نویسنده این فیلم به همراه دخترش «سارینا» و دیگر عوامل فیلم برای گرفتن جایزه بروی سن رفت.

«اصغر فرهادی» هنگام دریافت این جایزه ضمن تشکر از حضار گفت: این جایزه را در حالی دریافت می‌کنم که همه جا در میان سیاستمداران صحبت از جنگ، خشنونت و نامهربانی است، ایران با آن فرهنگ درخشان، غنی و کهن خود که در زیر گرد و غبار سنگین سیاست مدفون شده، با شما حرف می‌زند.

«فرهادی» خطاب به حضار گفت: من با افتخار و غرور این جایزه را به مردم سرزمینم تقدیم می‌کنم، مردمی که علی‌رغم تمام دشمنی‌ها و تنش‌هایی که طی ماه‌های اخیر بر سر برنامه هسته‌ای ایران میان غرب و ایران به وجود آمده برای تمامی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها ارزش قائلند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"