کد خبر: ۱۷۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
به گزارش خبر خودرو ،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ،با اشاره به حرکت صنایع تولیدی دنیا در کسب تکنولوژی های جدید گفت : خوشبختانه در صنعت خودروسازی ایران قدم های مناسبی در این جهت برداشته شده است اما این روند نیاز به تلاش و جدیت بیشتری از سوی شرکتهای خودروساز دارد.

به کارگیری فن آوری های نوین با ایجاد بازار رقابتی در صنعت خودرو

به گزارش خبر خودرو ،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ،با اشاره به حرکت صنایع  تولیدی دنیا در کسب تکنولوژی های جدید گفت : خوشبختانه درصنعت خودروسازی ایران قدم های مناسبی در این جهت برداشته شده است اما این روند نیاز به تلاش و جدیت بیشتری از سوی شرکتهای خودروساز دارد.

محمد رضا سجادیان در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ،حرکت موجود در صنعت خودرو کشور در کسب تکنولوژی های جدید را راضی کننده ندانست و اظهار داشت : با توجه به برنامه افق 1404 و کسب مقام برتراقتصادی و فرهنگی ایران در منطقه، نیاز است تا درهمه عرصه های تولید،  صنعت و نیز در کسب تکنولوژی های جدید نیز مقام اول کسب شود.

وی عدم رقابت پذیری در صنعت خودرو و بازار تضمین شده داخلی را مانعی بر کسب دانش های جدید و نوین در صنعت خودرو عنوان کرد و اظهار داشت : طبعا به هر میزان رقابت پذیری در صنعت خودرو کاهش یابد این مسئله بر کیفیت تولید  نیز تاثیر خواهد گذاشت.

وی در ادامه انحصار در تولید را مانع ارتقاء کیفی در صنعت دانست و گقت : بازار تضمین شده و انحصار در تولید ،موجب توجه صنایع  به بحث کمیت شده و عملا کیفیت در تولید و پرداختن به تحقیقات و تکنولوژی های روز مغفول خواهد ماند.  

نماینده رشتخوار در خانه ملت همچنین ،توجه به کیفیت و افزایش رقابت پذیری در صنعت خودرو را موجب بازار مناسب  تولید و جلب نظر مشتریان ذکر کرد و اظهار داشت : در این راستا طبعا تولید کنندگان محصولاتی را تولید و عرضه خواهد نمود که از کیفیت و تکنولوژی جدید تری برخوردار باشند.

سجادیان تصریح کرد : رقابت پذیری در کیفیت هر محصولی من جمله خودرو و استفاده از فن آوری های نوین  در آن تاثیر مثبت دارد.

وی ایجاد مراکز تحقیقاتی در شرکتهای خودروساز را در راستای توجه و به کارگیری فن آوری های نوین در صنعت خودرو عنوان نمود و افزود : طراحی موتور کم مصرف EF7 در شرکت ایپکو و استفاده در خودروهای سمند و ال 90 از اقداماتی است که در شرکتهای خودروساز انجام گرفته و هم اکنون نیز تحقیقات در زمینه توسعه تکنولوژی های جدید در این مراکز و شرکتها ادامه دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"