کد خبر: ۱۵۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۰
سايت خبرآنلاين به نقل از اينديپندنت به تلاش اوباما براي بهره گيري از كشته شدن بن لادن براي مبارزات انتخاباتي اشاره كرده است و مي‌نويسد كه باراك اوباما به دنبال بهره‌برداري از ماجراي دستگيري و كشته شدن اسامه بن لادن در انتخابات آتي است.

به گفته اين نشريه هرچند كاخ سفيد اعطاي كمك‌هاي ويژه به فيلم ساز مشهور هاليوود كاترين بيگلو براي ساخت اين فيلم تا پيش از انتخابات سال 2012 را رد مي‌كند، اما جمهوريخواهان تند و تيز دولت وي را به تلاش براي بهره‌برداري از اين ماجرا در روزهاي حساس منتهي به انتخابات در سال 2012 ميلادي متهم مي‌كنند.

پيتر كينگ از جمهوريخواهان ارشد كه عضو كميسيون امنيت ملي است با مطرح كردن اين موضوع آغازگر بحث جنجالي در خصوص كمك دولت باراك اوباما به اين فيلم ساز برنده جايزه اسكار شد. وي دولت را به اعطاي اطلاعات محرمانه به كاترين بيگلو نيز متهم كرد. گفته مي‌شود كه خانم كاترين بيگلو و نويسنده اين نمايشنامه قرار است در ماه اكتبر سال 2012 ميلادي از بخشي‌هايي از اين فيلم رونمايي كنند.

اين جمهوريخواه آمريكايي با مطرح كردن اين موضوع در حقيقت ضربه‌اي مهلك به نيت باراك اوباما براي استفاده تبليغاتي از اين مسئله زد.

در شرايطي كه مشخص شود باراك اوباما و تيمش اطلاعات خاص محرمانه‌اي را در خصوص عمليات دستگيري بن لادن در اختيار كاترين قرار داده‌اند مي‌توان انها را به اتهام به خطر انداختن امنيت داخلي تحت تعقيب قانوني قرار داد.

اين نماينده جمهوريخواه در اين خصوص مي‌گويد: دولت بايد در مرحله نخست اطلاعات كامل را در اختيار نمايندگان كنگره و مردم قرار دهد و البته نسخه‌اي از اين فيلم هم بايد پيش از نمايش به تاييد كاركنان سيا برسد.

پيتر كينگ در مقاله‌اي كه در نيويورك تايمز به چاپ رسيده ادعا كرده كه رئيس‌جمهوري آمريكا بدون اندك ملاحظه كاري اقدام به واگذاري اطلاعات محرمانه به يك فيلم‌ساز كرده و اين نشان‌دهنده شلختگي او در حمايت از امنيت ملي است. علاوه بر اين زمان پخش اين فيلم نيز به گونه‌اي طراحي شده كه كاملا و صد در صد به نفع اوباما خواهد بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"