کد خبر: ۱۴۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۰
در سومين روز اولين ماه تابستان بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌هاي سبلان در استان اردبيل چهره زمستاني به تابستان بخشيد.

به گزارش فارس، در اين بارش كه تا ارسال خبر در شهرهاي سرعين و مشگين‌شهر در دامنه‌هاي سبلان ادامه دارد دماي هوا بيش از 20 درجه افت دارد.
با ورود يك سامانه هواي سرد و بارشي به استان اردبيل در دو روز گذشته در مناطق مختلف اين استان به ويژه شهرهاي اردبيل، مشگين‌شهر، سرعين و خلخال جهبه هواي خنكي حاكم شده به طوري كه اهالي اين استان، مسافران و گردشگران مجبور به استفاده از لباس‌هاي گرم شدند.
بارش باران كه در اردبيل آغاز شده همچنان ادامه دارد و برداشت محصول در اين منطقه را با اختلال مواجه كرده است.
خنك شدن هوا در اردبيل و افت محسوس دما در سرعين نيز سبب شد تا مسافران و گردشگران تابستاني مقصد سفر خود را تغيير داده و اغلب به مناطق شمالي استان و يا استان‌هاي همجوار رهسپار شوند.
وزش باد كه بيشينه سرعت آن گاهي به 55 كيلومتر در ساعت مي‌رسد از جانب شمال شرق موجي از ابرهاي كم‌ارتفاع و مه را از كرانه‌هاي شرقي آسمان منتهي به ارتفاعات گيلان به افق دوردست در غرب اردبيل مي‌راند جايي كه كوه 4811 متري سبلان واقع است.
به دنبال كاهش محسوس دماي هوا به خصوص در نقاط سياحتي كوهستاني بسياري از ساكنان اردبيل به ويژه ميهمانان و مسافران تابستاني بومي شهرستان‌هاي گرمسير ايران كه شايد در چله زمستان نيز در شهر خودشان چنين هوايي را تجربه نكنند به استفاده از پوشاك ضخيم روي آورده اند.
بيشينه دماي هواي اردبيل در ظهر امروز از 12 درجه بالاي صفر فراتر نرفت و شيشه‌هاي بخار گرفته واحدهاي مسكوني و تجاري از سردي هوا در اين هنگام از فصل سال حكايت دارد.
بارش باران در نقاط منتهي به استان گيلان از شدت بيشتري برخوردار است ولي در شهر اردبيل به شكل باران ريز مي‌باشد.
اكثر نقاط استان اردبيل به ويژه شهرستان اردبيل به لحاظ ارتفاع زياد از سطح دريا، موقعيت جغرافيايي و طبيعي و قرار گرفتن در مسير سامانه‌ها و جريان‌هاي جوي گوناگون از هواي بسيار خنك و گاهي سرد در طول تابستان برخوردار است به گونه‌اي كه اين شرايط جوي در كنار وجود ساير جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي سالانه تمايل هزاران مسافر را براي سفر به اردبيل افزايش مي‌دهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"