کد خبر: ۱۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۶ تير ۱۳۸۶

وعده متحول شدن سینمای دفاع مقدس، معرفی سینماهای ویژه فیلم‌های فرهنگی، نشست خبری سیزدهمین جشنواره تئاتر آئینی سنتی و گام‌های آغازین اسکار 2008 عناوین برجسته صفحه فرهنگ و هنر مطبوعات امروز چهارشنبه ششم خرداد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، "تهران امروز" در صفحه تلویزیون می پردازد به مراحل نهایی تصویربرداری تله فیلم "بازگشت" علی غفاری با موضوع وقایع 15 خرداد و ارتحال امام (ره)، نگاهی به برنامه های صبحگاهی تلویزیون، یادداشتی درباره فیلم ها و مجموعه های درخواستی جوانان و بازخوانی مجموعه تلویزیونی ترور رهبر معظم انقلاب در سال 60 در برنامه "جلوه های ماندگار".

صفحه موسیقی نگاهی دارد به نتایج اولین سمینار بررسی موسیقی زیرزمینی در خبرگزاری مهر، گزارشی کوتاه از بازار موسیقی در آخرین روزهای بهار و سفر گروه موسیقی دستان همراه با سالار عقیلی به کانادا و آمریکا. گزارش نشست مطبوعاتی سیزدهمین جشنواره تئاتر آئینی سنتی، اکران فیلم های فرهنگی با انتخاب شش سالن سینما، تعیین تعرفه شهریه آموزشگاههای آزاد هنری و گپ روز با فرانک شفر مستندساز حوزه موسیقی جهان اخبار برجسته صفحه پایانی هستند.

روزنامه "ایران" در صفحه اول فرهنگ و هنر در ادامه سلسله گفتگوها درباره پدیده قاچاق فیلم، حرف های ابراهیم داروغه زاده مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری را منعکس کرده و در ادامه می پردازد به گزارشی از بازار فیلم قاچاق. در صفحه دوم فرهنگ و هنر هم نگاه شخصیت های موسیقی ایران به استاد کمانچه ایران علی اصغر بهاری مورد توجه قرار گرفته است.

پیام وزیر ارشاد به همایش دوروزه بزرگداشت گولپینارلی مولوی شناس، تقدیر انجمن کلیمیان تهران از مجموعه "مدار صفر درجه" حسن فتحی، آغاز به کار هیئت انتخاب جشنواره فیلم های قرآنی، پایان نمایشگاه نقاشان فلسطین، معرفی سینماهای نمایش دهنده فیلم های فرهنگی، گام های آغازین اسکار 2008 و ادامه فیلمبرداری "آواز گنجشک ها" در صفحه پایانی آمده اند.

"جام جم" در صفحه رسانه می پردازد به کلید خوردن تله فیلم "کوچه محجوب" و تقدیر رئیس هیئت مدیره انجمن کلیمیان تهران از مجموعه "مدار صفر درجه". گزارشی از بزرگترین نمایشگاه هنرهای معاصر دنیا در آلمان و گفتگو با باسم الرسام گرافیست مهاجر عراقی در صفحه تجسمی، تجدید خاطره با ویلیام فریدکین خالق "جن گیر" به بهانه اکران فیلم جدیدش "حشره"، گپی با فیلمساز و یادداشتی بر فیلم "سنگ، کاغذ، قیچی" در صفحه سینما و برگزاری همایش رادیویی "گذشته، امروز و آینده"، یادداشتی بر مجموعه "شهر آفتاب" و معرفی برنامه های امروز شبکه های سیما در صفحه بخوانید و ببینید برجسته شده است.

روزنامه "همشهری" در صفحه تئاتر هویت بخشی به سالن های نمایش را از دیدگاه چند تئاتری بررسی کرده و در صفحه سینما نگاهی دارد به فیلم "روز سوم" محمدحسین لطیفی. دیدگاه کارشناسان درباره اظهارات عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به حضور اندک هنرمندان متعهد، بزرگداشت گول پینارلی مولوی شناس ترک، اعلام زمان ثبت نام هنرستان های ارشاد، اعلام برنامه های سیزدهمین جشنواره تئاتر آئینی سنتی و خبرهای کوتاه از چند هنرمند کار را تمام می کند.

"شرق" در صفحه فرهنگ گفتگو با مسعود کیمیایی را منعکس کرده و در صفحه تئاتر می پردازد به حاشیه های دعوت از بهرام بیضایی، سمندریان و پیشکسوتان دیگر به صحنه تئاتر و همچنین نگاهی به نمایش "چاه" به کارگردانی کتایون حسین زاده. نگاهی به برنامه های دور اول نقد نغمه و گفتگو با شاهین فرهت به نقل از مهر در صفحه موسیقی آمده است. در صفحات ویژه تلویزیون همه چیز درباره "پرستاران"، گفتگو با بازیگران و سه نگاه به این مجموعه مورد توجه قرار گرفته است.

روزنامه "هم میهن" در صفحه هنر بخش پایانی گفتگو با گلپا را آورده و در صفحه سینما و تلویزیون ادامه گفتگو با مسعود کیمیایی، نقد کلی فیلم های کوتاه و چند خبر کوتاه را برجسته کرده است.

"اعتماد ملی" در صفحه ویژه هنر گفتگویی ترتیب داده با هما روستا، اولین گالری دار ایرانی، آل پاچینو، مروری بر نمایشگاه نقاشی سپیده فرزام، گزارش موسیقی، تئاتر، سینما، تجسمی و نمایشگاه مان هنر نو. درباره طرح اکران فیلم های فرهنگی، گزارش چهارمین جلسه زیبایی شناسی شهر، نگاهی به کتاب "سلطان گل زرد" و گپ روز با حامد بهداد بازیگر "روز سوم" در صفحه ادب و هنر کار را تمام می کند.

روزنامه "اعتماد" در صفحه سینما مطلبی دارد درباره لزوم درجه بندی سنی برخی فیلم های ایرانی، نگاهی به فیلم "گرداب" حسن هدایت، بررسی معضل آرشیو فیلم در سینمای ایران و چند خبر کوتاه. بزرگداشت سالگرد تولد ارنست همینگوی در سراسر جهان، توضیحات جدید درباره نحوه پخش فیلم های سینمایی از تلویزیون، دنیا در انتظار "هری پاتر" و اکران فیلم های فرهنگی این بار از هفته آینده! در صفحه پایانی کار را تمام می کند.

"حیات نو" در صفحه فرهنگ و اندیشه گفتگو با شهلا لاهیجی را برجسته کرده و در صفحه پایانی تدارک فیلم جدید الیور استون در ویتنام، گزارش نشست مطبوعاتی دوسالانه کاریکاتور تهران و انتشار تازه ترین اثر حسین علیزاده را آورده است. روزنامه "آفرینش" در صفحه دریچه هنر به نشست خبری دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی، جلسه مطبوعاتی جشنواره تئاتر آئینی سنتی و چند خبر کوتاه پرداخته است.

"جوان" در صفحه پایانی جلسه هماهنگی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس، به نمایش درآمدن آثار دوسالانه گرافیک در اصفهان، کنار گذاشتن فیلم هایی که بیش از هشت دقیقه سانسور دارند از پخش سیما، برگزاری هفتمین جشنواره صنعت چاپ کشور و تعلق گرفتن جایزه ادبیات نمایشی به اکبر رادی را برجسته کرده است.

روزنامه "صدای عدالت" در صفحه هنری حرف های کارگردان "روز سوم"، روایت کامکارها از "بیابان بی کلام"، صیانت از خط و زبان فارسی و گزارشی از حضور بین المللی سینما در بهار ایرانی را منعکس کرده است.

"ابتکار" در صفحه پایانی نشست سیزدهمین جشنواره آئینی سنتی، انتقاد کاظم سادات اشکوری از نویسندگان، ویزا ندادن وزیر دفاع آلمان به تام کروز و وعده متحول کردن سینمای دفاع مقدس از سوی دولت را آورده و بالاخره روزنامه "بانی فیلم" عنوان روی جلد را به "احیاء سینمای دفاع مقدس احیاء سینمای ملی است" اختصاص داده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"