کد خبر: ۱۴۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
برای نخستین بار در کشور
به گزارش خبر خودرو، سیستم کنترل کننده هوشمند فاصله خودرو برای نخستین بار در ایران توسط محققان جوان کشورمان طراحی و ساخته شد.

کنترل کننده هوشمند رعایت فاصله خودرو ساخته شد

به گزارش خبر خودرو، سیستم کنترل کننده هوشمند فاصله خودرو برای نخستین بار در ایران توسط محققان جوان کشورمان طراحی و ساخته شد.

مهندس کامبیز مهدیزاده مخترع و طراح سیستم کنترل هوشمند فاصله خودرو در گفتگو با خبر نگار خبر خودرو اظهار داشت :این سیستم به وسیله یک قطعه الکترونیکی تعبیه شده در خودرو و نصب سنسور های هوشمند بر روی سپر های خودرو قادر خواهد بود تا تغییرات ناشی از خواب آلودگی راننده را به خوبی تشخیص دهد .

وی در توضیح نحوه کار سیستم کنترل کننده هوشمند فاصله خودرو ،افزود :هنگام رانندگی غیر متعارف خودرو ونزدیک شدن بیش از حد به اتومبیل جلوئی ،افشانه ای که در خودرو تعبیه شده است شروع به پاشیدن مایعی متشکل از عصاره نعناءو دارچین به سوی راننده کرده و موجبات هوشیاری راننده را فراهم می سازد .

مهدیزاده گفت :برای استفاده از این عصاره ها قطعا مطالعات و تحقیقات کارشناسی و نظر خواهی از پزشکان متخصص و گیاه پزشکان صورت گرفته که طبق تحقیقات، ترکیب این مواد باعث افزایش سطح هوشیاری رانندگان خواهد شد ضمن آنکه عطر بسیار مطبوعی را در فضای داخلی خودرو منتشر خواهد نمود .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"