کد خبر: ۱۳۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۷ آذر ۱۳۸۹
فردا: رسانه های کشور خبر داده اند: پس از احضار سفير انگليس در تهران به وزارت امور خارجه به دليل اظهارات ضدايراني وي، دولت انگليس از اقدامات وي حمايت كرده است.

گزیده ای از مهم ترین خبرهای مطبوعات و پایگاه های خبری را در ذیل می خوانید:

جمهوری اسلامی: وزير امور خارجه فرانسه گفت كشورش "موضع سرسختانه‌اي را در برابر تهران اتخاذ خواهد كرد". ميشل آليو مري ـ وزير امور خارجه فرانسه ـ افزود فرانسه "ايراني را كه در حال بي‌ثبات‌كردن خاورميانه و جهان است، نمي‌پذيرد". آليو مري بااشاره به برنامه هسته‌‌اي ايران با بياني خصمانه گفت: در صورتي كه مقامات ايراني ترديد در مورد اهداف هسته‌اي‌شان را برطرف نكنند همه تحريم‌هاي اقتصادي بايد در نظر گرفته شود.

جمهوری اسلامی: رئيس جمهوري آمريكا، در يك موضعگيري فرافكنانه، حمله انتحاري روز چهارشنبه در چابهار را محكوم كرده و گفت: "آمريكا در مقابله با چنين بي‌عدالتي، كنار مردم ايران و خانواده‌هايي است كه عزيزان خود را در اين حادثه از دست داده‌اند يا زخمي شده‌اند.

تابناك:11 هزار زوج جوان مصري در سه دانشگاه اين كشور كه داراي كلاس‌هاي مختلط هستند، به صورت پنهاني ازدواج كردند. دانشگاه‌هاي مصري كه كلاس‌هاي مختلط دختر و پسر دارند در شيوع بيماري‌هاي مقاربتي نقش بسزايي در جامعه مصر ايفا كرده‌اند. برخي از دانشگاه‌هاي عربي كه مخالف پوشش هستند، ازدواج سنتي را قبول ندارند اما اين دختران هستند كه در اين مساله با مشكل بيشتري روبرو مي‌شوند و زماني متوجه اين نكته مي‌شوند كه ديگر پشيماني براي آنان فايده‌اي ندارد.

تهران امروز: مدير مسئول روزنامه ايران با حكم دادسراي عمومي و انقلاب تهران، احضار شد. اين احضار به دنبال دادگاه هفته گذشته روزنامه ايران كه با شكايت مهدي هاشمي برگزار و به دفاعيات كاوه اشتهاردي كه در قالب آن برخي اتهامات ايراد شده بود، صورت گرفته است. دادستان تهران پس از اين دادگاه طبق قانون از انتشار اتهامات مورد ادعاي مدير مسئول روزنامه ايران، در روزنامه‌ها جلوگيري و در مصاحبه‌اي اعلام كرد كه قوه قضائيه عليه اشتهاردي اعلام جرم خواهد كرد.

رسالت: يک خبر گزاري آمريکايي در گزارشي از حمايت هاي پشت پرده ايالات متحده از گروهک تروريستي جندالشيطان خبر داد. يونايتدپرس ضمن اشاره به قرار گرفتن نام گروهک تروريستي جندالشيطان در فهرست سياه آمريکا اين اقدام را تنها "ظاهري" برشمرده و مي نويسد: جندالله از سوي آمريکا حمايت هاي غير مستقيم مي شود.بنابرگزارش اين خبرگزاري، جندالشيطان به طور غير مستقيم از سوي آمريکا و از طريق دستگاه هاي اطلاعاتي يکي از کشورهاي منطقه حمايت مي گردد و اين گروهک عمليات تروريستي خود را در مرزهاي بلوچستان انجام مي دهد.

مردمسالاری: احمدي نژاد قرار است امشب بعد از اخبار سراسري ساعت 00:21 شبکه يک سيماي جمهوري اسلامي ايران، درباره مهمترين مسائل کشور و موضوع هدفمند کردن يارانه ها با مردم سخن بگويد.

آتی نیوز: در برخي نقاط شهرستان خميني شهر از توابع استان اصفهان، عده اي که کمتر از 400 نفر تخمين زده شدند اقدام به انجام عمل انحرافي قمه زني کردند. عصر تاسوعا در حالي که مردم عزادار اين شهرستان در مناطق مرکزي شهر در حال عزاداري بودند، اين افراد نيز در دسته اي جداگانه قمه زني کردند. اين گزارش حاکي است هيچ برخوردي از سوي ماموران امنيتي و انتظامي با اين افراد صورت نگرفت.

کیهان: يك روز پس از بركناري منوچهر متكي از وزارت خارجه، اسفنديار رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور با سفيران سوئيس و قرقيزستان ملاقات كرد. دفتر مشايي اين ملاقات ها را در حالي با انتشار خبر و تصوير رسانه اي كرده كه برخي خبرها از ارتباط ميان سفر مشايي به اردن و بركناري دكتر متكي از وزارت خارجه حكايت مي كند. مشايي چند ماه پيش به عنوان فرستاده ويژه رئيس جمهور در امور خاورميانه معرفي شده بود اما به دنبال مخالفت رهبر انقلاب با موازي كاري در سياست خارجي، حكم صادره و احكام مشابه تحت عنوان «فرستاده ويژه» لغو شد.

کیهان: اقدام رسانه هاي جمعي غرب در انتشار اسناد ويكي ليكس عليه ايران، نشانه ورشكستگي اخلاقي آنهاست. نشريه آلماني آنتي گريك ضمن انتشار اين تحليل، به ادعاي مطرح شده از سوي ويكي ليكس مبني بر حمايت برخي سران كشورهاي عربي از حمله به ايران پرداخت و نوشت: اينكه مقامات مورد اشاره عرب در مصر و عربستان و اردن ميانه خوبي با ايران ندارند، تازگي ندارد.

ایران: پس از احضار سفير انگليس در تهران به وزارت امور خارجه به دليل اظهارات ضدايراني وي دولت انگليس از اقدامات وي حمايت كرده است. «آليستر برت»، معاون خاورميانه وزير امور خارجه انگليس با حمايت از «سايمون گس»، سفير انگليس در تهران درخصوص مطلبي كه وي اخيراً عليه جمهوري اسلامي در وب‌سايت وزارت خارجه انگليس منتشر كرده بود، گفت: اقدامات مهمي كه توسط سفير انگليس در تهران انجام مي‌گيرد از حمايت كامل دولت انگليس برخوردار است.

ایران: با بازگشایی دفتر گروهک تروریستی منافقین در شهر اربیل، منطقه مصیف صلاح‌الدین و دفتر دیگری در سلیمانیه، اين فرقه به تحرکات ضدايراني خود شدت بخشيده است. در همين راستا به تازگی فرقه رجویه با همکاری سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی طرحی جهت نظرسنجی گسترده تلفنی در مناطق کردنشین ایران را در دستور کار خود قرار داده است. محورهای این نظرسنجی در رابطه با پرونده هسته‌ای، عملکرد رئیس‌جمهور، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌باشد. شایان ذکر است عوامل این گروهک در پوشش مؤسسات نظرسنجی داخلی قرار است دست به این اقدام بزنند.

ایران: گروهک تروريستي پژاک به تازگي دست به اقدامات ضد امنيتي و گسترش تبليغ و عضو‌گيري در منطقه کردستان زده است. هفته گذشته چند نفر از رابطين اين گروهک در يکي از شهر‌هاي کردستان دستگير شدند. بنا به گزارشات واصله دستگير شدگان از مقامات بالاتر خود دستور داشتند تا در جهت تبليغ و عضو‌گيري براي اين گروهک ضاله و تروريستي اقدام كنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"