کد خبر: ۱۲۸۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۹ آذر ۱۳۸۹
به گزارش خبرخودرو، با تامين بودجه لازم براي ادامه پروژه موتور ملي ديزل سواري ايران خودرو از سوي وزارت نفت، انطباق سمند با اين موتور به زودي آغاز مي شود.

انطباق سمند با موتوردیزل ملی آغاز می شود

به گزارش خبرخودرو، با تامين بودجه لازم براي ادامه پروژه موتور ملي ديزل سواري ايران خودرو از سوي وزارت نفت، انطباق سمند با اين موتور به زودي آغاز مي شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، مهندس ميرجواد سليماني قائم مقام مدير عامل ايران خودرو درکيفيت و توسعه محصول با بيان اين مطلب و با تاکيد بر آمادگي ايران خودرو براي انجام اين کار به بهترين نحو، گفت: براي تغييرات خودرويي، يک نمونه سمند در مرکز طراحي و توسعه محصولات جديد ايران خودرو و براي آزمون هاي موتوري ، نيز يک خودرو در مرکز تحقيقات موتور ايران خودرو به موتور ديزل مجهز شده اند.

وي افزود: طراحي موتور ديزل يک و نيم سال پيش در پروژه اي با نام اي اف دي توسط مرکز تحقيقات موتور ايران خودرو شروع شد و تا کنون 10 دستگاه موتور ديزل نمونه سازي شده است.

قائم مقام مدير عامل ايران خودرو ، شرکت آلماني اي وي ال شرک را شريک ايپکو در اين پروژه عنوان و تصريح کرد که بخش عمده نمونه سازي توسط ايپکو انجام شده است .

سليماني، رادياتور، اينترکولر، شلنگ هاي آب و هيدروليک فرمان، دسته موتورها، اگزوز، گيربکس و ايزولاسيون محفظه موتور را از مواردي عنوان کرد که براي انطباق با موتور ديزل در خودرو سمند تغيير کرده است.

وي مصرف سوخت پايين را از مزاياي موتور ديزل عنوان کرد و گفت: اين موتور 16 سوپاپ، داراي حجم يک و نيم ليتر، توان 120 اسب و گشتاور 256 نيوتن متر است و در هر صد کيلومتر در چرخه ترکيبي، پنج و تيم ليتر گازوييل مصرف مي کند و گشتاور بالا در دور پايين براي جاده هاي ايران که شيب زياد دارد، خيلي خوب عمل مي کند.

سليماني عملکرد و توان سمند مجهز به موتور ملي ديزل را بسيار مناسب دانست و گفت: قبلا هزار دستگاه پژو 206 ديزل توليد و به بازار ترکيه صادر شده، اما توان و عملکرد سمند مجهز به موتور ملي ديزل به مراتب بالاتر است.

قائم مدير عامل درکيفيت و توسعه محصول ، تقويت سيستم ترمز را از ديگر اقدامات انجام شده بر روي سمند براي نصب موتور ديزل عنوان کرد و گفت: نسبت دنده ها نيز به زودي مشخص و نهايي مي شود.

وي تامين سوخت گازوييل مناسب را يک زير ساختار مهم براي توليد انبوه خودروهاي ديزلي عنوان کرد و گفت: مقدار گوگرد موجود در گازوييل بر اساس استاندارد جهاني، بايد 50 پي پِي ام باشد

اين مقام مسوول با اشاره به جلسات مشترک با شرکت بهينه سازي مصرف سوخت، اظهار داشت: با تلاش هاي وزارت نفت، سوخت مناسب تهيه شده و تنها موضوعي که باقي مانده، جلوگيري از افزايش غلظت سوخت و توزيع آن در جايگاه هاي بنزين است که تا سال 91 انجام خواهد شد.

وي استاندارد زيست محيطي موتور ملي ديزل سواري ايران خودرو را استاندارد يورو 5 عنوان کرد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"