کد خبر: ۱۲۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۲۹ شهريور ۱۳۸۹
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: این واقعیت که آمار چکهای برگشتی در کشور به رقم بی‌سابقه‌ای رسیده است و تنها مشابه آن را در سال 57 داشتیم، باید ما را بیدار کند که در شرایط ویژه قرار داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد نهاوندیان در نشست کمیسیون رؤسای اتاق‌های کشور که با حضور رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد، رصد شرایط موجود کشور با توجه به تحریم‌ها را یکی از وظایف مهم اتاق‌های شهرستان‌ها برشمرد و تأکید کرد: باید تقبل هزینه‌ها به سبب تحریم‌ها از سوی دولت اعلام شود که این موضوع در حفظ نشاط و امید همه اثر جدی خواهد داشت.

وی که دیدن واقعیت شرایط اقتصادی کشور را بسیار مهم می‌داند، تصریح کرد: مناسبات بین بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی نیاز به بازنگری دارد. دادن اختیارات غیرقابل تعرض به بانک‌ها و مقدر کردن آن‌ها به اداره بنگاه‌های دارای معوقه بانکی قابل قبول و مورد تأیید نیست.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از "داشتن بدهی‌های معوقه به سیستم بانکی" به عنوان یکی از موارد تخلفی که مبنای قرار گرفتن در فهرست سیاه بانک‌ها می‌شود، یاد کرد و گفت: چرا برای سیستم بانکی یک حق ویژه تلقی می‌شود و چرا حمایت‌های ویژه برای بانک قایل می‌شویم که لطمه آن را بنگاه‌های اقتصادی می‌بینند.

نهاوندیان همچنین به یکی از واقعیت‌های جامعه که توجه کمی به آن تاکنون شده است نیز اشاره کرد و افزود: این واقعیت که آمار چک‌های برگشتی در کشور به رقم بی‌سابقه‌ای رسیده است و تنها مشابه آن را در سال 57 داشتیم باید ما را بیدار کند که در شرایط ویژه قرار داریم.

رئیس اتاق ایران بهترین راه‌کار مقابله با تحریم‌ها را بازکردن راه‌هایی دانست که تحریم‌کننده‌ها سعی در بستن آن‌ها دارند.

وی در ادامه به بررسی شروط جدیدی که در بخشنامه اخیر صدور کارت بازرگانی آمده است پرداخت و گفت: اقدام خوبی که در این بخشنامه شده است درباره تأمین اجتماعی است، چرا که در اتاق ما مأمور وصول تأمین اجتماعی نیستیم.

نهاوندیان ضمن تقدیر از سطح بسیار خوب روابط اتاق و وزارت بازرگانی یادآور شد: در شرایط پر تب و تاب نیاز به تقویت مدیریت در دستگاه‌های اقتصادی داریم. وقتی شرایط سخت می‌شود، روی مسؤولان مستقیم کار، فشار وارد می‌شود که وظیفه ما حمایت از آن‌هاست، ما هم وظیفه خود در حمایت از وزارت بازرگانی را انجام می‌دهیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"