کد خبر: ۱۱۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۳۱ مرداد ۱۳۸۹
به گزارش خبرخودرو، شركت ايران خودرو در راستاي سياست هاي دولت و تنوع بخشي درسبد سوختي، توليد انبوه سمند با موتور ملي ديزل را در انتهاي سال 1390 آغاز مي كند.

توليد انبوه سمند ديزلي از سال آينده آغاز می شود

به گزارش خبرخودرو، شركت ايران خودرو در راستاي سياست هاي دولت و تنوع بخشي درسبد سوختي، توليد انبوه سمند با موتور ملي ديزل را در انتهاي سال 1390 آغاز مي كند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، مهندس میر جواد سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو درکیفیت و توسعه محصول با بيان اين مطلب، گفت: اين موتور که نخستين نمونه آزمايشگاهي آن در آبان ماه سال گذشته رونمايي شد، آزمون هاي توسعه اي را با موفقيت گذرانده و آزمون هاي دوام آن شروع شده است.

وي ادامه داد: در نخستين آزمون دوام در خصوص بيشينه توان که در آزمايشگاه هاي مرکز تحقيقات موتور ايران خودرو انجام شد، کل موتور به مدت 150 ساعت بدون ايراد عملکردي کار کرده و قطعات بعد از دمونتاژ موتور وضعيت خوبي داشتند.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو افزود: دو دستگاه سمند مجهز به موتور ديزل و گيربکس جديد، تست جاده را با موفقيت گذرانده و براي شروع عمليات کاليبراسيون با مشارکت کارشناسان ايراني آماده مي شوند.

سلیمانی از شروع ساخت يک دستگاه سمند ديگر با موتور ديزل و گيربکس جديد تا دو هفته ديگر در ايپکو خبر داد و گفت: يک دستگاه نيز در معاونت توسعه محصولات جديد ايران خودرو در حال نصب موتور ديزل است.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو حجم موتور ديزل ملي را 1500 سي سي، توان آن را 90 کيلووات و گشتاور آن را 250 نيوتن متر ذکر کرد و گفت: مصرف سوخت سمند با اين موتور، پنج تا 2/5 ليتر در سيکل ترکيبي در هر 100 کيلومتر خواهد بود.

وی ميزان گوگرد موجود در گازوييل با استاندارد يورو 4 را 50 پي پي ام عنوان کرد که در ايران به صورت آزمايشي توليد شده اما توزيع گسترده ندارد.

سلیمانی ، با اشاره به برنامه وزارت نفت براي عرضه سوخت با استاندارد يورو 4 از سال 91 گفت: چنان چه بخواهيم سوخت ديزل موجود در ايران را به موتورهاي نسل جديد بخورانيم، علاوه بر آلايندگي گازهاي خروجي، در بلند مدت دوام قطعات موتور با مشکل مواجه مي شود.

وي قابليت دسترسي گازوييل در ايستگاه هاي بنزين را از مزاياي اين سوخت عنوان کرد و با اشاره به سهم 23 درصدي در سبد سوختي کشور گفت: استفاده از گازوئيل استاندارد، مصرف سوخت را 30 درصد کاهش مي دهد.

سلیمانی ، موتور اف 7 پايه گاز سوز را مبناي طراحي موتور ملي ديزل سواري دانست و گفت: تغييرات لازم در خطوط توليد به گونه اي که اين دو موتور در يک خط مونتاژ شوند بررسي و امکان سنجي شده است.

وي با اشاره به اين که پروژه موتور ديزل با حمايت وزارت نفت شروع شده، گفت: مرکز تحقيقات موتور ايران خودرو منابع داخلي را نيز صرف کرده تا اين پروژه متوقف نشود.

سلیمانی افزود: بيش از 70 درصد فعاليت هاي پروژه موتور ديزل سواري توسط کارشناسان ايراني و برخي تجربه هاي جديد، با مشاور خارجي انجام شده است.

قائم مقام مدیر عامل افزود: قطعات اصلي بدنه شامل بلوک سيلندر، سرسيلندر، ميل لنگ و شاتون در داخل کشور و سامانه سوخت رساني که فناوري بسيار بالايي دارد و تنها دو تامين کننده در جهان دارد، از خارج کشور تامين مي شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"