کد خبر: ۱۱۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۸۹
مهر: رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: اخیرا مطالعاتی انجام شده که نشان می دهد نوع جدیدی از آلاینده ها و ترکیبات آلی فرار به دلیل تردد خودروهای غیراستاندارد و جایگاههای پمپ بنزین وارد هوا شده و باعث بروز بیماریهای خطرناک می شود.

معصومه ابتکار با اشاره به کیفیت آب شرب تهران گفت: از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر کیفیت آب مورد استفاده شهروندان، فرسوده بودن شبکه آب رسانی تهران، جمعیت گسترده و برداشت بی رویه از منابع زیرزمینی و چاههای تهران است که شورای شهر تهران در تلاش است با بررسیهای دقیق و کارشناسانه تر بتواند مشکل برخی از مناطق را در مورد کیفیت آب آشامیدنی حل کند.

وی با تاکید بر سلامت روحی وجسمانی شهروندان در جامعه شهری افزود: امروزه معضل آلودگی هوا و صوت ازعوامل تهدید کننده سلامت شهروندان است که عزم جدی و تعامل دولت و شهرداری را می طلبد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران اظهار داشت: متاسفانه علاوه بر آلودگی هوا، آلودگی صوتی نیز تهدیدی دیگری برای شهروندان محسوب می شود که در این میان صدای ناهنجار موتور سیکلتها از مواردآ زاردهنده است و این مسئله در شورای شهر تهران مطرح و سیاستهایی برای آن مدنظر گرفته شده است.

وی به موضوع مدیریت جمع آوری پسماند و وضعیت رو به رشد و بهبود آن اشاره کرد وافزود: کمیته محیط زیست شورای شهر تهران برای انواع ضایعات و پردازش کلی زباله ها برنامه هایی را ارائه کرده که از جمله آن تشکیل کارگروههایی در این خصوص است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"