کد خبر: ۱۱۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۱ تير ۱۳۸۹
فارس: در يك بارش 10 دقيقه‌اي تگرگ‌هايي به اندازه توپ تنيس آن‌چنان با سرعت در شهر اردبيل شروع به باريدن گرفت و مردم اين شهر را غافلگير كرد.

در اين بارش كه دقايقي پيش در شهر اردبيل و برخي مناطق اطراف صورت گرفت در يك تغيير ناگهاني هوا بارش باران و به دنبال آن بارش تگرگ موجب وارد آمدن خسارات در مناطق شهري شد به طوري كه شيشه بسياري از خودورها و مغاز‌هاي شهر كه در معرض اين تگرگ بودند شكسته شد.

اين بارش تند و يك‌باره موجب جاري شدن سيلاب در برخي مناطق اطراف شهر و همچنين آب‌گرفتگي معابر عمومي شد به طوري كه عابران پياده كه در يك فضاي مناسب و آب و هواي بهاري در سطح شهر رفت و آمد مي‌كردند با مشاهده اين وضعيت به سرپناه‌هاي مختلف روي آوردند تا از اين تگرگ در امان بمانند.

از مشگين‌شهر و خلخال نيز خبر مي‌رسد بارش متناوب باران و تگرگ در اين شهرستان‌ها مردم اين مناطق را نيز دچار تهديد و آسيب كرده است.

بارش تگرگ موجب وارد آمدن خسارات هنگفت به باغداران اين مناطق شده به طوري كه ميوه بسياري از درختان بر اثر اين تگرگ از بين رفته است.

اين شرايط جوي كه از يك هفته پيش در مناطق مختلف استان اردبيل حاكم شده موجب جاري شدن سيل در مناطق مختلفي از استان و وارد آمدن خسارات ميلياردي به مزارع، باغات، اراضي كشاورزي و كشتزارها شده است.

اداره كل هواشناسي استان اردبيل دقايقي پيش با اعلام اين‌كه چنين جوي در استان اردبيل تا پايان هفته حاكم خواهد بود بارش‌هاي متناوب و گاه‌گاه در مناطق مختلف استان اردبيل همچنان ادامه خواهد داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"