کد خبر: ۱۰۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۹
برنا: جشنواره لوکارنو از قديمي ترين جشنواره هاي جهاني است که در چند سال گذشته از اعتبار سابقش کاسته شده و جشنواره هايي نظير ونيز، کن، برلين، ترنتو و يکي دو تاي ديگر از آن پيشي گرفته اند .

ويژگي خاص اين جشنواره نسبت به ديگر جشنواره ها، برگزاري آن در ميدان پياتزا گرانده در فضاي باز و بر روي پرده اي بزرگ است.

گلشيفته فراهاني حدود دو سال است که از ايران به مقصد پاريس عظيمت کرده و آنجا به زندگي شخصي و حرفه اي اش ادامه مي دهد و براي داوري در بخش اصلي اين جشنواره انتخاب شده.

اين اولين باري نيست که يک ايراني در اين جشنواره به عنوان داور حضور پيدا مي کند ( براي مثال سپيده فارسي سال گذشته به عنوان داور در بخش فيلم هاي اول حضور داشت ) اما بايد ديد آيا حضور خانم فراهاني که به عنوان يک ايراني داور يک جشنواره بين المللي شده، مي تواند افتخار باشد؟ و به حضور هاي پي در پي او در کانال هاي مخالف نظام و کشور ايران، مثل بي بي سي مربوط مي شود يا نه؟ و يا فقط به اعتبار حضورش در يک يا دو فيلم بين المللي در اين جشنواره، در بخش اصلي داوري مي کند؟

گلشيفته فراهاني پس از رفتن از ايران در چندين و چند نوبت در برنامه هاي شبکه ضد ايراني بي بي سي حضور پيدا کرده و حرف ها و دلايلي براي خارج شدن از ايران مطرح کرده و دولت جمهوري اسلامي را مقصر بازنگشتنش از سفري که خود آن را آغاز کرد دانسته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"