کد خبر: ۶۳۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰

انتخاب: به گفته بیمارستان چشم مورفیلدز انگلستان، استیو ورزه اولین مرد در جهان است که به چشمی تهیه شده با فناوری چاپ سه بعدی مجهز شده است. او در اوایل این ماه، چشم مصنوعی را برای اندازه گیری امتحان کرد.

به نقل از سی ان ان، استیو ورزه که ۴۷ سال سن دارد و یک مهندس از هاکنی در شرق لندن است، روز پنجشنبه چشم چپ جدید خود را دریافت کرد و برای اولین بار در اوایل این ماه آن را برای اندازه‌گیری آزمایش کرد.

پیوند چشم مصنوعی با پرینت سه بعدی انجام شد

بیمارستان چشم مورفیلدز در یک بیانیه مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این پروتز اولین چشم مصنوعی کاملا دیجیتالی است که برای یک بیمار ساخته شده است.

این بیمارستان گفت که این چشم نسبت به سایر گزینه‌ها واقع بینانه‌تر است و به گونه‌ای طراحی شده است که "تعریف واضح‌تر و عمق واقعی برای مردمک" داشته باشد. سایر چشم‌های مصنوعی شامل یک عنبیه است که با دست روی یک دیسک نقاشی شده و سپس در حفره چشم تعبیه می‌شود.

با این حال، طراحی آن‌ها از عبور نور به "عمق کامل" چشم جلوگیری می‌کند. این روش علاوه بر این که واقع بینانه‌تر به نظر می‌رسد، کمتر تهاجمی نیز در نظر گرفته می‌شود. مناسب ساختن پروتز‌های سنتی مستلزم برداشتن قالب از حدقه چشم است، در حالی که در توسعه چشم مصنوعی سه بعدی، سوکت به صورت دیجیتالی اسکن می‌شود تا تصویری دقیق ایجاد شود.

چشم کاربردی ورزه، نیز اسکن شد تا اطمینان حاصل شود که هر دو چشم یکسان هستند. سپس تصویر سه بعدی به آلمان فرستاده شد تا چاپ شود و سپس به بریتانیا فرستاده شود، جایی که توسط یک چشم پزشک بیمارستان چشم مورفیلدز تکمیل و صیقل داده شد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"