کد خبر: ۶۳۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۲۸ مهر ۱۴۰۰
رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه توجه به اتقان آراء، جهت پیشگیری از خسارات و شلوغی دادگاه‌های تجدید نظر ضروری است، گفت: در حال حاضر در موضوع رفع اطاله دادرسی، اقدامات مختلفی به‌صورت حجمی و کمی به صورت قابل توجهی انجام گرفته، ولی باید بیشتر اقدام شود.

به گزارش ایسنا به نقل از  روابط عمومی و رسانه دادگستری تهران محمدجواد حشمتی مهذب  در نشست شورای معاونین دادگستری استان تهران با اشاره به حاکمیت اخلاق در جامعه اسلامی گفت: باید با رعایت اخلاق در رفتار، تاثیر مثبت بگذاریم و از تکریم ارباب رجوع غفلت نکنیم، تا مردم و مراجعان از برخوردهای همکاران رضایت بیشتری را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: توجه به اتقان آراء، جهت پیشگیری از خسارات و شلوغی دادگاه‌های تجدید نظر ضروری است؛ چرا که منتهی به جلب رضایت مردم می‌شود. موانع و مشکلات مربوط به افزایش اتقان آراء مورد بررسی قرار گیرد و راهکار مناسب برای حل آن ارائه شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در موضوع رفع اطاله دادرسی، اقدامات مختلفی به‌صورت حجمی و کمی به صورت قابل توجهی انجام گرفته، ولی باید بیشتر اقدام شود.

حشمتی مهذب با تاکید بر ضرورت نظارت بر دستگاه‌ها گفت: باید طوری عمل شود که بازرسی‌ها اثربخشی لازم را داشته باشند و در خصوص توقیف اموال مردم نیز به مساله نظارت بر آن توجه شود که ظرف ۳ تا ۶ ماه توقیف‌های صورت گرفته تعیین تکلیف شوند.

رئیس کل دادگستری استان تهران بر پیگیری سند تحول قضایی توسط روسای کمیته‌ها از نظر کاربردی و اجرایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود تاکید کرد و گفت: موضوع زندان و زندانیان یکی از چالش‌های موجود است که وظیفه ما را سنگین می‌کند.

مسعود ستایشی، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه این نشست گفت: یکی از موضوعات مهم در ارتباط با زندانیان، اهتمام در پایش و اشتغال زندانیان است.
 

ستایشی با بیان اینکه وکلا برای ایجاد صلح و سازش باید اهتمام لازم را داشته باشند، گفت: با نظارت بر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و جلوگیری از ایجاد دعاوی ناقص و بی‌مورد از تکثر پرونده‌های وارده به دادگستری جلوگیری شود که این امر نظارت دقیق و بیشتری را می‌طلبد.

یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران ضمن ارائه گزارش از عملکرد محاکم عمومی وانقلاب تهران گفت: با افزایش نظارت در محاکم تهران تاکنون ۵۱ بازدید از مجتمع‌های قضایی صورت گرفته است.

علی اصغر حیدر نژاد معاون نظارت و بازرسی دادگستری استان تهران در شورای معاونین در خصوص گزارش عملکرد در شش ماهه اول سال گفت:۷۴۰ مورد بازرسی و نظارت، ۱۲۴ فقره ماموریت‌های موردی و تعداد کثیری بررسی و پاسخگویی به درخواست‌ها و عریضه‌های مردمی صورت گرفته است.
غلامرضا مهدوی، معاون قضایی رئیس کل و رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران گفت: بیش از ۳۰ هزار پرونده در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ به شورای حل اختلاف وارد شد که ۶۰ در صد از پرونده‌ها با صلح و سازش مختومه شده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران عنوان کرد: با استفاده از شورای حل اختلاف ویژه و اعضای افتخاری و تلاش‌های دلسوزانه صورت گرفته موفق به اخذ رضایت از اولیای دم در مورد ۳۰ نفر از محکومان به قصاص در استان تهران شده‌ایم.

مهدوی گفت: در شورای حل اختلاف پرونده‌ها در صورتی که پس از ۴ ماه تعیین تکلیف نشود به عنوان معوقه محسوب شده و با حساسیت ویژه در جهت رسیدگی به آن تلاش می‌شود.
برچسب ها: دادگستری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"