کد خبر: ۶۳۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۱۲ مهر ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه ساماندهی صنعت خودرو در کنترل قیمت خودروهای داخلی و اجبار خودروسازان به ایفای تعهدات و ارتقای کیفیت محصولات داخلی موثر است.


به گزارش خبرخودرو، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه ساماندهی صنعت خودرو در کنترل قیمت خودروهای داخلی و اجبار خودروسازان به ایفای تعهدات و ارتقای کیفیت محصولات داخلی موثر است.

مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: پس از تصویب مصوبه و انجام اصلاحات مربوطه، مصوبه به شورای نگهبان ارسال می‌شود و اصلاحات صورت گرفته جهت تامین نظر شورای نگهبان توسط مجلس اعمال شده بود.

وی افزود: در حوزه صنعت خودرو، توجه به تولید ملی، اشتغالزایی 70 هزار نفری این صنعت به شکل مستقیم و غیرمستقیم، اعتراض مصرف‌کنندگان نسبت به افزایش قیمت و کیفیت محصولات خودروسازان و انحصار حاکم در این صنعت ضروری است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش مجلس یازدهم در عین حمایت از تولید ملی، مدیریت انحصار، افت کیفیت، گرانی خودرو و تعهدات معوقه خودروسازان است.

یوسفی در خصوص قابلیت اجرایی واردات خودرو به ازای صادرات خودرو و قطعه بیان کرد: بازار خودرو یک بازار پیشران بوده، ضمن اینکه پارامترهای اقتصادی کشور بر این بازار تاثیرگذار است و البته این اثرگذاری متقابل است اما این تاثیرات در کوتاه‌مدت اتفاق نمی‌افتد.

وی تصریح کرد: تصویب مصوبه ساماندهی صنعت خودرو در صحن علنی مجلس موجب کاهش قیمت خودرو در بازار به ویژه خودروهای خارجی شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین با ابراز مخالفت نسبت به واردات خودروهای لوکس اذعان داشت: اکنون با توجه به نحوه قیمت‌گذاری خودروهای داخلی و کیفیت پایین این خودروها که کف قیمت خودروهای خارجی است، افزایش قیمت خودرویی نظیر پژو پارس، موجب افزایش قیمت پراید می‌شود و خودروهای داخلی از لحاظ قیمتی با خودروهای خارجی مورد مقایسه قرار می‌گیرد.

یوسفی در پایان ضمن اشاره به انحصار موجود در واردات خودروهای خارجی خاطرنشان کرد: بیشترین نگرانی از باب معیشت مردم است، ماده 4 مصوبه ساماندهی صنعت خودرو مبنی بر آزاسازی واردات، اگر تاثیری بر قیمت خودروهای خارجی نداشته باشد، همین قدر که موجب کنترل قیمت خودروهای داخلی می‌شود و خودروسازان را مجبور به عمل تعهدات و ارتقای کیفیت می‌نماید، موثر تلقی می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"