کد خبر: ۶۲۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو، رئیس اتحادیه پیک موتوری و حمل و نقل بار سبک شهری بر ساماندهی وانت بارهای دارای اضافه بار توسط دستگاه های مربوطه تاکید کرد.
گله مندی وانت بارها از ورود تاکسی ها به حوزه حمل بار


به گزارش خبرخودرو، رئیس اتحادیه پیک موتوری و حمل و نقل بار سبک شهری بر ساماندهی وانت بارهای دارای اضافه بار توسط دستگاه های مربوطه تاکید کرد.

داوود محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو درباره میزان باری که وانت بارهای درون شهری مجاز به حمل آن هستند  عنوان کرد: ظرفیت مجاز حمل بار برای وانت پیکان بین 600 تا 700 کیلو ، وانت پراید تا 500 کیلو و برای وانت نیسان اصولا تا 2 تن و 300 کیلو و نهایتا تا 3 تن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه وانت بارهای درون شهری بیش از ظرفیت خود بار حمل می کنند و موجب حادثه آفرینی در سطح شهر می شوند، افزود: توجه به استانداردهای خودرو هنگام حمل بار ضرورت دارد اما به کرات شاهد هستیم که وانت نیسانی که  2 تن و 300 کیلو ظرفیت دارد، 4 تن بار حمل می کند و علاوه بر آسیب به سیستم ترمز و قطعات خودرو موجب حادثه آفرینی در شهر می شود.

رئیس اتحادیه پیک موتوری و حمل و نقل بار سبک شهری در ادامه با انتقاد از عدم همکاری سازمان های نظارتی با اتحادیه در زمینه ساماندهی وانت بارهای دارای اضافه بار تصریح کرد: متاسفانه پلیس آنقدر که برای تردد موتورسیکلت ها در خط ویژه حساسیت نشان می دهد نسبت به تردد وانت بارهای دارای اضافه بار که به شدت حادثه آفرین هستند، توجهی ندارد و بیشترین تمرکز خود را بر وانت بارهای برون شهری گذاشته است.

 محمدی اذعان داشت : بارها اعلام کرده ایم که گشت بازرسی اتحادیه حاضر به همکاری با پلیس سه گانه برای نظارت بر تردد وانت بارهای دارای اضافه بار است اما متاسفانه دستگاه های نظارتی همکاری نمی کنند.

وی از ورود تاکسی ها در حوزه حمل بار نیز انتقاد کرد و گفت: تاکسی هایی که از سوبسید حمل مسافر استفاده می کنند حق ورود به حوزه حمل بار را ندارند اما متاسفانه شهرداری که مدعی ساماندهی بار و کالا با وانت بار است و بر سازمان تاکسیرانی نیز نظارت می کند توجهی به این موضوع ندارد و از طرفی موجب شکایت اعضای صنف ما و از سوی دیگر گله مندی مسافرانی که ساعت ها در سرما و گرما در انتظار تاکسی هستند.، شده اند.

رئیس اتحادیه پیک موتوری و حمل و نقل بار سبک شهری خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه اتحادیه نهادی قانونی با قدمتی بیش از 50 سال است اما متاسفانه در تصمیم گیری های مربوطه نقشی ندارد. این در حالی است که در تصمیماتی مانند اجرای طرح ترافیک یکی از کارشناسان اتحادیه باید در محل حضور داشته باشد. همچنین نظم عبور و مرور و تغییر ساختار ظاهری وانت بارها  در حوزه اختیارات اتحادیه است.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"