کد خبر: ۶۲۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو،کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران گفت: وجود ۸ میلیون خودرو در تهران ۲۰ میلیون سفر را رقم می‌زند.


به گزارش خبرخودرو،کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران گفت: وجود ۸ میلیون خودرو در تهران ۲۰ میلیون سفر را رقم می‌زند.

سرهنگ جوانبخت افزود: از سال ۱۲۷۹ که اولین خودرو وارد کشور و شهر تهران شد شاید هیچ کس فکر نمی‌کرد که اینقدر حجم و تعداد خودرو افزایش پیدا کند که به عدد ۸ میلیون خودرو در شهر تهران برسیم.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ابراز داشت: از آن زمان تا الان شاهد گذر و اتفاقات وسیع و آمد و شد زیاد خودرو‌ها هستیم و به ترافیک حال حاضر شهر تهران رسیده ایم.

این مقام انتظامی ادامه داد: اولین گواهینامه در سال ۱۳۰۷ صادر شد که توسط پلیس آن زمان برای ناصر خان انشاء صادر شد و در حال حاضر ما شاهد تقاضا‌های دریافت گواهینامه روبرو هستیم و حال می‌بینید که چه مقدار تغییرات بزرگ و اساسی داشته ایم و با رشد جمعیت و تعداد خودرو به این شرایط فعلی رسیده ایم و این تغیرات را شاهد هستیم.

سرهنگ جوانبخت گفت: به عبارت کلی شاهد یک تغییر و گذار وسیع هستیم به گونه‌ای که امروزه در شهر تهران ۵ هزار تقاطع زمان دار که با چراغ زمان دار تنظیم می‌شود و ۱۵۰۰ کیلومتر معبر بزرگراهی داریم و شاهد تردد ۸ میلیون وسیله نقلیه هستیم که این تعداد روزانه بیست میلیون سفر را برای ما رقم می‌زند.

وی افزود: واقعیت این است که تخلفات همچنان ادامه دارد و آن زمان شکل دیگری داشت و در حال حاضر به گونه و شکل دیگری شاهد آن هستیم چنانکه همیشه انسان عنصر اصلی و عامل اصلی تصادفات است و به عنوان کاربر ترافیکی و گاهی به عنوان راننده و برخی مواقع نیز به عنوان عابر وجود داشته است و اگر چه این تخلفات مانند تخلفات ساکن، تخلفات تغییر مسیر‌های ناگهانی، رعایت نکردن حق تقدم، رشد جمعیت و افزایش تعداد فزاینده خودرو را شاهد هستیم.

جوانبخت ادامه داد:خوشبختانه با کاهش مطلوب تصادفات و کاهش حوادث مواجه هستیم اگر چه تخلفات ما به نسبت گذشته رشد داشته، ولی به نسبت توانسته ایم این تصادفات را مدیریت نماییم و کاهش حوادث ترافیکی را بدنبال داشته ایم.

وی اشاره کرد: البته نقش پررنگ مدیریت صحیح و استفاده از تجهیزات آی تی و آن مدیریت پویایی که تلاش می‌کند جان یک نفر حفظ شود و ما اعتقاد بر این داریم که حفظ جان یک فرد نجات جان کل جامعه است و تلاش همگی ما برای این است که یک حادثه ترافیکی را کاهش دهیم و به طبع آن شاهد یک کشته کمتر باشیم.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"