کد خبر: ۶۲۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو، عضو هیات مدیره کانون شرکت های حمل و نقل کالای کشوری عنوان کرد: با توجه به فرسودگی 50 درصد ناوگان جاده ای کشور، نوسازی ناوگان بدون همت جهادی امکان پذیر نخواهد بود.


به گزارش خبرخودرو، عضو هیات مدیره کانون شرکت های حمل و نقل کالای کشوری عنوان کرد: با توجه به فرسودگی 50 درصد ناوگان جاده ای کشور، نوسازی ناوگان بدون همت جهادی امکان پذیر نخواهد بود.

اسحاق نبی نیا در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به فرسودگی 50 درصدی ناوگان جاده ای کشور ، اظهار داشت: بر اساس آمار واصل شده از 350 هزار دستگاه کامیون موجود در کشور حدود 175 هزار دستگاه فرسوده هستند. به عبارت دیگر 50 درصد ناوگان جاده ای کشور فرسوده است و اگر فرض کنیم سالیانه 10 هزار دستگاه نوسازی شوند، 17 سال زمان لازم است تا کل ناوگان نوسازی شود. لذا نوسازی ناوگان تجاری کشور نیازمند همت جهادی است.

وی افزود: در شرایط فعلی که امکان نوسازی ناوگان جاده ای در کشور وجود ندارد از رده خارج کردن کامیون های فرسوده برای رانندگان به صرفه نیست. از سوی دیگر واردات کامیون های اروپایی نیز با رانت همراه شده و شرکت های حمل و نقل دخل و تصرفی در آن ندارند و این موضوع موجب شده تنها هزار دستگاه کامیون و با قیمت های نجومی وارد کشور شود.

عضو هیات مدیره کانون شرکت های حمل و نقل کالای کشوری اذعان داشت: اگر دولت قصد نوسازی ناوگان جاده ای را دارد باید مجوز واردات کامیون های تا 5 سال کارکرد اروپایی را بدون عوارض گمرکی صادر کند و در ابتدا عمر ناوگان را 10 سال در نظر بگیرد و به تدریج آن را به دو، سه سال کاهش دهد و در نهایت با به روز کردن کامیون ها نسبت به نوسازی ناوگان جاده ای اقدام کند.. بدین ترتیب با افزایش واردات کامیون به کشور ناخودآگاه خودروهای فرسوده از رده خارج خواهند شد.

نبی نیا در پایان یادآور شد: از دیگر مشکلات واردات کامیون های اروپایی نبود خدمات پس از فروش آنهاست. در چنین شرایطی که کامیون های موجود در کشور از مساله کمبود و بی کیفیتی قطعه رنج می برند واردات کامیون 4 میلیارد تومان اروپایی بدون ارائه خدمات پس از فروش برای کامیون داران به صرفه نخواهد بود.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"