کد خبر: ۶۲۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ارتقای فناوری در صنعت خودرو گفت: می‌بایست در راستای بازاریابی و توسعه‌ بازارهای صادراتی در میان کشورهای همسایه حرکت کرد تا سرمایه‌گذاری با صرفه اقتصادی همراه شود.


به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ارتقای فناوری در صنعت خودرو گفت: می‌بایست در راستای بازاریابی و توسعه‌ بازارهای صادراتی در میان کشورهای همسایه حرکت کرد تا سرمایه‌گذاری با صرفه اقتصادی همراه شود.

مهدی طغیانی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص ارزیابی خود از روند تحول در صنعت خودرو و عبور از خودروهایی نظیر پراید و 405 و تولید خودروهای جدید اظهار داشت: واقعیت این است که صنعت خودرو هنوز به نقطه‌‌ای که مدنظر این صنعت است، نرسیده و می‌بایست سرعت رو به جلوی آن افزایش بیابد.

وی افزود: صنعت خودرو از لحاظ فناوری و مقیاس تولید راه نرفته بسیاری دارد و این دو مقوله نیز با یکدیگر مرتبط هستند. سرمایه‌گذاری بر فناوری نیازمند دستیابی به مقیاس‌های بزرگ تولید است تا بدین وسیله، هزینه متوسط روزانه کاهش یافته و امکان سرمایه‌گذاری‌های جدید فراهم شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاری برای ایجاد پلتفرم جدید نیازمند حجم عظیمی از منابع مالی است و مقیاس‌های اندک تولید در حال حاضر، مسیر ورود به عرصه سرمایه‌گذاری را ناهموار می‌سازد.

طغیانی تصریح کرد: می‌بایست سرمایه‌گذاری و افزایش مقیاس تولید با نیم نگاهی به صادرات باشد، زیرا شاید اندازه بازار داخلی از منظر اقتصادی برای توسعه تولید کافی نباشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون مهم‌ترین مسئله، سرمایه‌گذاری بر روی فناوری است و باید در راستای بازاریابی و توسعه بازارهای صادراتی در میان کشورهای همسایه تلاش نماییم تا این نوع سرمایه‌گذاری‌ها مقرون به صرفه باشد.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"